تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۹

پاریس: اخیرا مقامات سازمان زندان‌های فرانسه دست به اقدام جالبی به منظور آماده کردن زندانیان برای از سرگیری زندگی عادی زده‌اند.

در جریان این برنامه 23 زندانی که به زودی آزاد خواهند شد به همراه 57 مامور پلیس، مسافتی در حدود 2 هزار و 300 کیلومتر را رکاب می‌زنند. البته در مراحل بعدی این تور دوچرخه‌سواری تعداد زندانیان باز هم افزایش پیدا خواهد کرد.

گفتنی است در جریان این تور گروه‌های امدادی و تامین‌کننده غذا و نوشیدنی، زندانیان دوچرخه‌سوار را همراهی خواهند کرد. مقامات می گویند ما با این روش می خواهیم نشان دهیم که می‌توان از ورزش به عنوان یک ابزار برای آموزش زندانیان استفاده کرد. این طرح از چند روز آینده به اجرا گذاشته خواهد شد.

دیپلم گرفتن در 90 سالگی

شیکاگو: در حالی که بسیاری از دانش‌آموزان در سنین تحصیل از رفتن به مدرسه فراری هستند، یک پیرزن 90 ساله موفق شد از دبیرستان دیپلم بگیرد. این زن در سال 1936 ناچار شد در آخرین سال دبیرستان  سر کار برود چون وضعیت خانوادگی‌اش به قدری  نابسامان بود که والدینش به درآمد او نیاز داشتند.

پس از گذشت سال‌ها او  15 فرزند به دنیا آورد اما همیشه از اینکه نتوانسته بود دیپلم بگیرد به شدت ناراحت بود و آن را یک شکست در زندگی‌اش توصیف می‌کرد. به این ترتیب فرزندانش با یکی از دبیرستان‌ها وارد مذاکره شدند و توانستند موافقت مدیر دبیرستان برای ادامه تحصیل مادرشان را کسب کنند.

این زن باهوش و با پشتکار توانست پس از یک سال تحصیلی دیپلم بگیرد و در جشن تولد 90 سالگی‌اش این مدرک را به خودش هدیه داد. گفتنی است در جشن تولد او همه 54 نوه و 37 نتیجه‌اش شرکت داشتند.

سارقان را بسوزانید

گینه: پر شدن زندان‌های گینه موجب شده است که مقامات راهکار عجیبی به این منظور ارائه کنند و آن این است که سارقان سوزانده شوند. گزارش‌ها حاکی از آن است که در چند هفته اخیر پایتخت گینه به شدت دچار بی‌قانونی شده و روز به روز تعداد سارقان به ویژه آنهایی که با اسلحه دست به سرقت می‌زنند، در حال افزایش است.

مقامات اعلام کرده‌اند که از این پس هر یک از شهروندان که سارق مسلحی را دستگیر کنند می‌توانند او را آتش بزنند. به گفته آنها این روش هم امنیت شهروندان را افزایش می‌دهد و هم از پر شدن زندان‌ها که دیگر گنجایش مجرم جدید را ندارند، جلوگیری می‌کند.

البته گرو‌ه‌های مدافع حقوق بشر با این پیشنهاد مخالفت کرده‌اند و معتقدند به هر ترتیب سارقان مسلح باید به سیستم قضایی تحویل داده شوند تا دادگاه در مورد آنها تصمیم بگیرد و اعمال مجازات به دست شهروندان زمینه را برای بی‌قانونی بیشتر فراهم می‌کند.

ازدواج در جاذبه صفر

نیویورک: یک زوج نیویورکی که قصد دارند اواخر ماه جاری مراسم ازدواجشان را برگزار کنند، جاذبه صفر را به عنوان محل برپایی این مراسم انتخاب کرده‌اند. شرکتی که خدمات ازدواج در محیط شبیه‌سازی شده همانند کره ماه را ارائه می‌کند، اعلام کرده‌ است که محیط شبیه‌سازی شده داخل یک فروند هواپیمای بوئینگ دقیقا مانند ماه است و در آنجا نیروی جاذبه صفر است.

هرچند فضای داخلی مملو از گل و تزئینات ویژه عروسی است اما مشکل اینجاست که امکان دارد هنگامی که عروس و داماد می‌خواهند حلقه‌ها را از جعبه مخصوص بردارند، در فضا به پرواز در بیایند.

به هر ترتیب این زوج در حال فرا گرفتن اصول فضانوردی هستند اما اصلا بعید نیست که
هنگام بله گفتن به جای اینکه روی پاهایشان ایستاده باشند، سرشان روی زمین باشد و سایر میهمان‌ها هم در حال پرواز در فضای بدون جاذبه باشند.