به گزارش همشهری آنلاین، مهرداد بذرپاش در آیین بهرهبرداری از ۸ پروژه فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه صنعت هوانوردی مسافری یعنی قیمت، فناوری، قروش، خرید، کنترل موجودی و... اظهار کرد: وقتی درباره صنعت هوایی حرف می زنیم این نیست که بگوییم هواپیما آوردیم یا میآوردیم.
وی با تاکید بر اینکه باید مدیریت صنعت را انجام دهیم که از مدیریت فنی خیلی بالاتر است، افزود: اگر نگاه ما به صنعت ناقص باشد یک جاهایی از صنعت میلنگد.
وی با بیان اینکه صنعت حملونقل هوایی به طور مرتب توسط مردم قضاوت میشود، ادامه داد: مردم بهعنوان مشتریان اصلی این بخش لحظهای درباره عملکرد مدیران قضاوت میکنند.تصویز ذهنی مردم جزیی از صنعت است که میتواند پیش برنده یا بازدارنده باشد.
وی یادآور شد: در استفاده از حملونقل هوایی چند گیر داریم که یکی از آنها تحریمهاست. با این وجود خدا را شکر اتفاقات خوبی طی سالهای اخیر روی داده است. ما محکوم به توسعه ناوگان هستیم چرا که یکی از مشکلات امروز حملونقل هوایی ناترازی عرصه و تقاضاست.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نمیتوانیم به مردم بگوییم تحریم هستیم و باید مشکلات را مدیریت کنیم، گفت: از تمام شرکتهای هواپیمایی می خواهیم هر کدام که امکان دارند واردات هواپیما را انجام دهند. در این مسیر از منابع وزارت راه و شهرسازی و تهاتر استفاده می کنیم. حتی اگر لازم باشد برای این کار مجوز هم می گیریم. یکی از اصلیترین برنامههای وزارت راه و شهرسازی توسعه ناوگان است و هر مجوزی که لازم باشد برای این کار صادر خواهد شد.
بذرپاش با تاکید بر این که نیاز صنعت حملونقل هوایی مسافری مشهود است، اضافه کرد: در حوزه توسعه ناوگان محدودیت اطلاع رسانی داریم تا واردات ضربه نخورد.
وی با اشاره به توسعه فرودگاه مهرآباد گفت: برای طرح توسعه این فرودگاه با نهادهای نظامی به توافق رسیده این و هرکجا که بخواهند به آنها زمین معوض می دهیم. به سازمان ملی زمین و مسکن نیز برای این کار دستور داده ام.
اوی درباره انتقال فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه این کار درست نیست و نمی توانیم تهران را بدون این فرودگاه تصور کنیم، افزود: در حوزه بلیت هواپیما تصمیمات خوبی گرفته شده است. صلاح مردم و ایرلاین ها در این موضوع باید رعایت شود. اگر ایرلاین گرانفروشی کند بدون هیچ اغماضی مجوز پرواز شرکت هواپیمایی لغو می شود تا آخر هم ایستاده ام.