همشهری آنلاین: بورس اوراق بهادار شانگهای با هدف شدت عمل در مورد دستکاری در بازار، یکی از سرمایه‌گذاران را به محرومیت یک ماهه از معامله در بورس محکوم کرد.

به گزارش اطلاع رسانی بورس تهران به نقل از بورس شانگهای، این فرد مظنون به دستکاری مکرر قیمت بازار ازطریق وارد کردن و خارج کردن پی در پی سفارشات، بدون داشتن هیچ‌گونه قصد انجام معامله واقعی متهم بود که اتهام وی به اثبات رسید.

فرد یاد شده ازطریق ورود و خروج سفارشات متعدد و در حجم بالا، در قیمت سهام شرکت‌های مختلف بارها دستکاری می‌کرد، بطوریکه با این شیوه، قیمت سهام شرکت‌های موردنظر را به بالاترین حد مجاز معاملاتی می‌رساند تا با گمراه کردن سرمایه‌گذاران و ایجاد تصویر نادرست در آنان نسبت به روند عرضه و تقاضا و قیمت سهام، آنها را به خرید سهام مذکور ترغیب کند.

علی‌رغم سلسله اقدامات انجام شده از سوی بورس شانگهای از جمله اخطارهای متعدد کتبی و شفاهی علیه رفتار غیرقانونی وی، کد معاملاتی وی همچنان فعال بوده است.

بنابراین بورس شانگهای در اقدامی انضباطی و از آنجا که این معاملات باعث اختلال در روند سفارش‌های عادی اوراق بهادار شده و تأثیر سوء بر تصمیم سرمایه‌گذاری سهامداران می‌گذاشت، تصمیم گرفت محدودیت یک ماهه معاملات بر حساب وی اعمال کند.