گروه اجتماعی: به‌دنبال درج خبری با عنوان «مدارس سه نوبته می‌شود» در همشهری 29 اردیبهشت، سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با ارسال نامه‌ای توضیحاتی در این باره ارائه کرده‌است.

در نامه سازمان آموزش و پرورش شهر تهران آمده‌است: در پاسخ به مطلب مندرج در صفحه 5 همشهری مورخ 28 اردیبهشت(!) آن روزنامه تحت عنوان مدارس سه نوبته می‌شود، تکذیب می‌شود. لذا جهت روشن نمودن اذهان عمومی و خوانندگان محترم موارد مشروحه ذیل جهت درج ارسال می‌گردد.

1- در سال تحصیلی گذشته (87-86 ) آمار مدارس دو نوبته از 679 مدرسه با 16/29 درصد کاهش در سال تحصیلی 88-87 به 481 مدرسه رسیده ‌است.

2- آمار مدارس دو نوبته مناطق پر‌تراکم شهر تهران که اغلب در مناطق جنوبی به چشم می‌خورد از 428 مدرسه در سال تحصیلی 87-86 با 24/32 درصد کاهش به 290‌مدرسه در سال تحصیلی 88-87 رسیده‌است.

توضیح همشهری:

1- خبر امکان سه نوبته شدن مدارس در تاریخ 29 اردیبهشت ماه چاپ شده‌بود و نه 28 اردیبهشت.

2- خبر احتمال سه نوبته شدن مدارس را مدیر‌کل محترم نوسازی مدارس استان تهران در تاریخ 26 اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران اعلام کرده‌است. اگر سازمان آموزش و پرورش تهران اعتراض یا توضیحی در این باره دارد بهتر است به ایشان منتقل می‌کرد.

3- ما نیز همچون شما بر این عقیده هستیم در حالی که سال گذشته به دستور وزیر آموزش و پرورش برخی مدارس یک نوبته شد، البته مسائل و مشکلاتی به‌دنبال داشت، چگونه ممکن است هنوز سال تحصیلی به پایان نرسیده بیم سه نوبته شدن آنها رود!
برای اطلاع آموزش و پرورش شهر تهران اعلام می‌شود توضیحات کامل رئیس سازمان نوسازی مدارس در این باره در همشهری 31 اردیبهشت چاپ شده‌است.

در پایان از مسئولان آموزش و پرورش تهران تقاضا داریم که بهتر است به مسائلی مانند خالی نگه‌داشتن یک واحد آموزشی نوساز 22 کلاسه در جنوب تهران (منطقه‌16) به‌مدت حدود 2 سال تحصیلی توجه کنند.

درحالی که در همان منطقه، سالانه بیش از 120 میلیون تومان برای اجاره مدارس پرداخت می‌کنند.