در یکصدمین پویش امیدوافتخار ۲۲بازار میوه و تره‌بار به بهره‌برداری رسید و امکان خرید اینترنتی از این میادین فراهم شد.

به گزارش همشهری آنلاین، آیین افتتاح و بهره‌برداری رسمی از ۲۲بازار میوه و تره‌بار شهرداری تهران در یکصدمین پویش امیدوافتخار امروز- شنبه بیست و یکم بهمن ماه سال ۱۴۰۲- باحضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، مهدی بختیاری زاده سرپرست سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، قدرت اله محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

مردم را با گران کردن تهران حاشیه نشین کردند

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در این مراسم گفت: ۸۶۱ پروژه در تهران اجرا شده است که ۸۴ درصد آنها در همین دوره مدیریت شروع و به پایان رسیده و ۱۶ درصد آن در دوره قبل شروع شده بود و در این دوره به پایان رسید.

شهردار تهران افزود: کل ارزش این پروژه‌ها ۱۷۸ هزار میلیارد تومان بود که با احتساب پروژه های مسکن، ۴۲۹ هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا است.

زاکانی با بیان اینکه نوع انتخاب پروژه‌ها معطوف به نیاز مردم بود، ادامه داد: در مورد اداره تهران ۲ نگاه وجود داشت، یک نگاه کسانی که معتقد بودند باید تهران را گران کنند تا مردم از تهران بروند.راه دوم این است که تهران ارزان شود که مردم رفاه و آسایش داشته باشند و مشکلات موجود حل شود؛ ما در همین مسیر گام برداشتیم و این نیز شدنی است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه شروع گرانی در تهران سبب شد تا امروز کل کشور گران شود، تصریح کرد: عده‌ای در گذشته نگاه اول را دنبال کردند و با گران کردن تهران می‌خواستند مهاجرت معکوس اتفاق بیفتد اما مردم حاشیه‌نشین شدند و در شهرک‌های اطراف تهران ساکن شدند.

زاکانی گفت: امروز میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در تهران بیش از ۸۰ میلیون تومان است و باعث شده در همه شهرها قیمت بالا برود. امروز ۵۱ درصد مردم تهران اجاره‌نشین هستند و دو سوم حقوق خود را برای اجاره‌بها پرداخت می کنند. راه حل این است که از همان جا که گرانی شروع شده، ارزانی شروع شود، اگر قیمت مسکن در تهران ارزان شود در کل کشور مسکن ارزان می‌شود.

شهردار تهران بیان کرد: برای ارزان کردن تهران ۳ سرفصل مد نظر قرار دادیم که شامل معیشت مردم، مسکن مردم و خدمات به مردم است که در این راستا میادین میوه و تره بار را که از سال ۵۸ در تهران دایر شده است، توسعه دادیم و خدمات غیرحضوری را به آن اضافه کردیم.

۴۰ درصد میوه تهران توسط میادین میوه و تره بار توزیع می‌شود

زاکانی افزود: ۴۰ درصد میوه تهران توسط میادین میوه و تره بار توزیع می‌شود و اگر این اهرم نباشد دچار به هم‌ریختگی توزیع میوه و تره بار می‌شویم.

او با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های دولت توجه به رفاه و معیشت مردم است، ابراز کرد: در دولت تیمی مشخص شد که قرار شد توسط تعدادی از وزرا، معاون اول رییس جمهوری و شهرداری تهران کار ویژه در تهران انجام شود.

شهردار تهران ادامه داد: برای معیشت مردم به عنوان سرفصل ارزان‌سازی، علاوه بر حوزه معیشت مردم، پوشاک و لوازم منزل را نیز هدف‌گذاری کردیم و در میادین میوه و تره بار و فروشگاه شهروند امکانات خرید غیرحضوری فراهم شده است. امروز ۲۰ فروشگاه شهروند و ۲۵ میدان میوه و تره بار با نرم افزار موبایلی شهرزاد خدمات تحویل درب منزل دارند.

در تهران روزی ۳۰۰ تن گوشت توزیع می‌شود

زاکانی با بیان اینکه در تهران روزی ۳۰۰ تن گوشت توزیع می‌شود، گفت: از این رقم ۷۰ تن در میادین میوه و تره بار توزیع می‌شود که ۳۵ تن گوشت گوساله و ۳۵ تن گوشت گوسفندی است.

شهردار تهران با بیان اینکه تامین مسکن برای عده‌ای از مردم خواب و خیال شده است، گفت: در روزهای آینده احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکن را شروع می‌کنیم. شهرداری مسکن را به صورت شیوه‌های نوین در دست می‌گیرد و با قیمت‌های معقول و اجاره‌داری حرفه‌ای به مردم اجاره می‌دهیم.

افزایش حدود سه برابری اتوبوس‌های تهران

شهردار تهران گفت: اتوبوس‌های فعال در تهران حدود ۸۰۰ دستگاه بود که به ۲۰۳۰ اتوبوس افزایش دادیم و ۵ هزار دستگاه دیگر اضافه خواهد شد تا اتوبوس‌های تهران به بیش از ۷ هزار دستگاه برسد که یک آمار بی‌نظیر است.

زاکانی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت هوشمندسازی در تهران اظهار کرد: در راستای هوشمندسازی شهر به مردم تعهد کردیم خرید آنلاین را به آنها هدیه کنیم.

او با بیان اینکه اکنون در مرحله تمرین هستیم، افزود: تلاش ما این است که مردم دیگر به بازارها و میادین میوه و تره بار مراجعه حضوری نداشته باشند و می‌خواهیم مردم میوه و تره بار و حتی گوشت، مرغ را به صورت آنلاین و غیر حضوری خریداری کنند.

زاکانی ادامه داد: میوه شب عید از جمله سیب و پرتقال و همچنین خرمای مورد نیاز در ماه مبارک رمضان خریداری و به اندازه کافی در انبارها وجود دارد و با قیمت مناسب به‌ زودی به مردم عرضه می‌شود.

او با بیان اینکه فروشگاه‌های شهروند نیز خرید آنلاین را شروع کرده‌اند، گفت: هم اکنون مردم می توانند خرید آنلاین در فروشگاه‌های شهروند داشته باشند و کالاهای خود را درب منزل تحویل بگیرند.

همچنین مهدی بختیاری زاده، سرپرست سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در این مراسم اظهار کرد: در سازمان میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران در ابتدای دوره جدید مدیریت شهری، ۲۹۰ بازار به صورت فعال داشتیم که ۶۱ درصد محلات را پوشش می‌داد. با تدبیر شهردار تهران قرار شد ۱۰۰ بازار را در این دوره تاسیس کنیم و سطح خدمات را گسترش دهیم.

او افزود: تکلیف سازمان در سال ۱۴۰۲ تاسیس ۴۰ بازار در سطح شهر تهران بود که چند بازار در طول سال افتتاح شد. امروز ۲۰ بازار دیگر همزمان افتتاح می شود و دو بازار نیز به سطح وسعت و خدمات‌شان افزود شده است.

بختیاری زاده گفت: با احتساب بازارهایی که تاکنون افتتاح شده است، ۸۱درصد محلات تهران تحت پوشش سازمان میادین و میوه و تره بار شهرداری قرار گرفته است و تا پایان سال با افتتاح هایی که انجام می شود، سطح خدمات و تعداد بازارها افزایش می‌یابد.

بختیاری‌زاده افزود: با این ۲۲ بازار ۴۶۰هزار نفر از خدمات بازارها در ۱۵ منطقه استفاده خواهند کرد. ضمن اینکه نزدیک به همین تعداد هم در این بازا ها مشغول به کار خواهند شد.

سرپرست سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران تصریح کرد: برای افزایش سطح فروش و خدمات، بحث فروش مجازی در سطح شهر تهران از امروز آغاز خواهد شد و افراد می‌توانند کالای مورد نیاز خود را با همان قیمت در میادین و بازارهای میوه و تره بار شهرداری تهران آنلاین خرید کنند.

او با اشاره به اینکه در سال پیش رو از دو منظر افزایش و گسترش کمی بازارها و توسعه کیفی محصولات و البته ارتقای کیفیت برخورد با شهروندان در دستور کار است، اظهار کرد: در نباشیم این دوره مدیریت شهری خدمات بهتری را به مردم ارائه کنیم.

بختیاری زاده با بیان اینکه از معاون خدمات شهری و شهردار تهران تشکر می‌کنم، تاکید کرد: از شهرداران مناطق هم بابت کمک‌هایی که به سازمان کردند و مدیرعامل سابق سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران هم بابت تلاش های شبانه روزی‌شان تشکر می‌کنم.

برچسب‌ها