بی‌احتیاطی گردشگران برای روشن کردن آتش در جنگل‌های نوشهر باعث وقوع آتش‌سوزی شد. با وجودی که آتش‌سوزی مهار شده‌است، به دلیل وزش باد و احتمال وقوع دوباره آتش‌سوزی، نیروهای یگان حفاظت همچنان در محل حضور دارند و مشغول فعالیت‌های مراقبتی برای اطمینان از اطفا حریق هستند.

به گزارش همشهری آنلاین مدیر بحران استان مازندران با اعلام این خبر به همشهری گفت: «آتش سوزی سطحی بود و از سوی نیروهای امدادی تحت کنترل درآمد. بی‌احتیاطی گردشگران برای روشن کردن آتش در جنگل و همچنین وزش باد این آتش‌سوزی راروز گذشته (۲۱ بهمن) در جنگل‌های نوشهر رقم زد.»
محمدی افزود: «۷ اکیپ اجرایی از یگان حفاظت منابع طبیعی، محیط زیست، شوراها از سوی فرمانداری برای مهار آتش‌سوزی اعزام شدند و همچنان در محل حضور دارند. زیرا احتمال شعله‌ور شدن آتش به دلیل وزش باد وجود دارد.»
مدیر بحران ادامه داد: «هنوز از مساحت آتش گرفته آمار دقیقی در دست نیست و به زودی اعلام می‌شود.»
محمدی با اشاره به افزایش یک درجه‌ای دمای هوای این ماه از سال در مقایسه با سال گذشته افزود: «سال ۱۴۰۱ در بهمن ماه شاهد بارش برف در مازندران بودیم. گرمای هوا باعث شده خشکی و نبود رطوبت در جنگل حکمفرما باشد و یک چنین بی‌احتیاطی‌هایی باعث وقوع آتش‌سوزی می‌شود.»
از هفته گذشته تا امروز (۲۲ بهمن) ۳ مورد آتش سوزی در جنگل های غرب مازندران رخ داده‌است.
شهرستان های نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن، رامسر و کلاردشت از نظر حوزه منابع طبیعی زیر پوشش حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر هستند.