گروه شهری: 65 درصد مسافران مترو از بلیت‌های اعتباری استفاده می‌کنند.

 این رقم به پیش‌بینی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تا مرز75 درصد افزایش خواهد داشت. به گفته ربیعی، خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از بلیت‌های اعتباری الکترونیک در مترو شده که این مسئله سبب کاهش صف‌های طولانی و اتلاف وقت شهروندان برای خرید بلیت مترو شده است.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون 65 درصد از مسافران مترو از بلیت‌های اعتباری استفاده می‌کنند که در این میان سهم بلیت‌های اعتباری مبلغ دار بیشتر از بلیت‌های مدت دار است زیرا بلیت‌های مدت‌دار مناسب افرادی است که به‌طور مداوم و زیاد از مترو استفاده می‌کنند.

ربیعی، خاطر نشان کرد: از سال گذشته امکان استفاده از بلیت‌های الکترونیک مترو در خط یک اتوبوس تندرو امکان پذیر شد که براساس آمار، تنها در اردیبهشت ماه امسال 500 هزار نفر در این خط از بلیت اعتباری مشترک با مترو استفاده کردند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه 6 ماه از عرضه بلیت اعتباری الکترونیک در مترو بیشتر نمی‌گذرد، استفاده 65 درصد از مسافران از این نوع بلیت‌ها بسیار خوب و قابل‌قبول است زیرا در متروی سایر کشورها این رقم پس از سال‌ها محقق شده است.

ربیعی با اشاره به اینکه در متروی سایر کشورها نیز 70 تا 75 درصد از مسافران از بلیت اعتباری استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بلیت الکترونیک به‌زودی در تمام خطوط اتوبوسرانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت پیش‌بینی می‌شود تعداد مسافران مترو که از بلیت اعتباری استفاده می‌کنند نیز حداقل 10 درصد افزایش یابد که براین اساس به حد استاندارد مانند سایر کشورها خواهیم رسید.

تکذیب شایعه تبلیغ نامزدهای انتخابات از طریق نمایشگرهای مترو

از سوی دیگر، شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه در اطلاعیه‌ای شایعه تبلیغ نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری از طریق نمایشگرهای نصب شده در ایستگاه‌های متروی تهران را شدیدا تکذیب کرد.

در این اطلاعیه آمده است: نمایشگرهای نصب شده در ایستگاه‌های مترو متعلق به شرکت مترو پیام بوده که شرکت برنده تبلیغات نمایشگر در ایستگاه‌های متروی تهران است و این نمایشگرها در اختیار شرکت بهره‌برداری متروی تهران قرار ندارد.

اصولا تمام آگهی‌های پخش شده از طریق آن نمایشگرها و مسئولیت پخش آن به‌عهده شرکت مترو پیام است که شرکت مترو پیام نیز از شرکت‌های زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی است و تیزرهای تبلیغاتی قبل از پخش توسط نمایشگرها به تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌رسد.

در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر پرهیز از بداخلاقی‌های انتخاباتی، شایسته است، تلاش کارکنان متروی تهران که در امر ساماندهی روزانه بیش از یک میلیون و 700 هزار سفر اقدام می‌کنند، تحت‌الشعاع مسائل انتخاباتی قرار نگیرد.