تصاویری از وضعیت این روزهای دریاچه گهر در محاصره برف منتشر شده است. دریاچه گهر درود، نگین منطقه اشترانکوه نامیده می‌شود. دریاچه گهر لرستان ۲۳۵۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و در منطقه حفاظت شده اشترانکوه درود واقع شده است

به گزارش همشهری آنلاین دریاچه گهر لرستان دارای دو قسمت اصلی است. این دو قسمت شامل گهر بزرگ (کله گهر) و گهر کوچک (کره گهر) است. گهر بزرگ به وسعت حدود ۸۵ هکتار بوده و در ژرف‌ترین نقطه ۳۰ متر عمق دارد. دریاچه گهر کوچک نیز دو کیلومتر از دریاچه گهر بزرگ فاصله داشته و وسعتش حدود ۵ هکتار و عمق آن ۲ متر است. آب دریاچه گهر لرستان از چشمه‌های کوهستانی سرچشمه گرفته و آب دریاچه کوچک نیز از رودخانه تاپله تأمین می‌شود. در بخش‌هایی از دریاچه گهر لرستان که کمتر از ۴ متر عمق دارند، می‌توانید ماهیانی را تماشا کنید که در کف دریاچه شناور هستند.
ساحل دریاچه گهر لرستان علاوه بر دو بخش مدخل دریاچه (ضلع غربی) و قسمت مقابل آن (ضلع شرقی) که ماسه ای و مناسب شنا است، یک ساحل صخره‌ای نیز دارد که برای شنا اصلا مناسب نیست. همچنین، یک جنگل انبوه در قسمت پایین دریاچه گهر لرستان وجود دارد که متأسفانه رو به نابودی است. علاوه بر این، جنگل‌های موجود در قسمت بالای دریاچه نیز در حال نابود شدن هستند. یک جوی آب از قسمت بالا به سمت دریاچه گهر لرستان سرازیر می‌شود که نهایتا به دریاچه‌ای دیگر منتهی می‌گردد. با حدود ۴۰ دقیقه پیاده روی می‌توانید به دریاچه دوم یا همان دریاچه پایین برسید. عمق این دریاچه چندان زیاد نیست و با کمی دقت می‌توان ماهی‌های شناور کف آن را مشاهده کرد.