مهدی اخ الصنایع در گفتگو با همشهری آنلاین در خصوص بازپس گیری گود جیحون از سوی مدیریت شهری میگوید: بسیاری از املاکی که از سالهای گذشته در اختیار مجموعه مدیریت شهری قرار نداشت یا اسناد آنها به نام مدیریت شهری نبود، در این دوره دوباره به نام شهرداری تهران سند خورد. در آخرین پرونده بیش از ۱۶ هزار متر مربع دوباره به شهرداری تهران بازگشت. این در شرایطی است که بیش از ۱۸ سال بود که این املاک تعیین تکلیف نشده بود.
او افزود: از جمله این املاک گود جیحون است که به یکی از پیمانکاران شهرداری واگذار شده بود، اما سالیان سال است که آنها به تعهد خود عمل نکردند و این عدم اجرای تعهد باعث شد تا شهرداری منطقه از طریق قضایی و حقوقی به موضوع ورود کند. خوشبختانه توانستیم در این پرونده رای مثبت بگیریم و اکنون در مرحله دوم حوزه حقوقی قرار داریم که امیدواریم بتوانیم این زمین را به مجموعه املاک شهرداری تهران بازگردانده و اضافه کنیم.
او افزود: این گود پس از بازپس گیری به عنوان پارکینگ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت تا به ظرفیت پارکینگ منطقه افزوده شود.
شهردار منطقه در خصوص اصلاح بزرگراه نواب صفوی هم گفت: موضوع بعدی اینکه درحال حاضر مشغول آزمون و خطا درباره مجموعه بزرگراه نواب هستیم. مجموعه مدیریت شهری سالها است که قصد دارد رفیوژ وسط بزرگراهها را تغییر دهد. الحمدالله با توافق صورت گرفته، قرار شده تا منطقه ۱۰ به عنوان متولی این کار را مدیریت کرده و پیگیری کند. برنامه ما این است که رفیوژ وسط بزرگراه نواب ساماندهی و از نقطه بیدفاع شهری خارج شود. گاردریلها جمع آوری و ایمن سازی به صورت جدید صورت بگیرد.
اخ الصنایع ادامه داد: بحث دیگری که درخصوص بزرگراه نواب صفوی پیگیری می شود، کاستن و جمع آوری بخش کندرو و اضافه شدن این قسمت به شبکه بزرگراهی است. این کار به صورت ویژه دنبال میشود. از جمله اقدامات انجام شده به رفیوژ وسط بزرگراه مربوط می شود که در مجموع رفت و برگشت بیش از ۴۰۰ متراز آن به پایان رسیده و هم اکنون کف پوش و ایمن سازی این محور در حال اجرا است. پس از اتمام این کار تا پایان هفته، تاییدیهها از پلیس راهور و سازمان حمل و نقل اخذ خواهد شد تا پس از آن این طرح در تمام محور بزرگراه نواب اجرا شود. حذف بیش از ۱۶۰۰ دریچه در بزرگراه نواب نیز یکی دیگر از برنامه ها است.
شهردار منطقه ۱۰ از پایان اصلاح بزرگراه نواب تا اوایل تابستان سال آینده خبر می دهد و می گوید: به فاصله هر ۶۰ متر یک دریچه در این محور وجود دارد که باید حذف شوند، چرا که باعث شدهاند تا یک لاین بزرگراه قابل استفاده نباشد. همچنین بحث روشنایی بزرگراه نواب و موضوع جداره سازی نیز در دست انجام است.