در روزهایی که سامانه بارشی اغلب استان‌های کشور را در بر گرفته است، نیروهای امداد و نجات سازمان هلال احمر در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین، به‌ گفته رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور، تیم‌های عملیاتی از شامگاه یکشنبه ۶اسفند تا صبح سه‌شنبه ۸اسفند فعالیت خود را شروع کرده و همچنان عملیات امداد و نجات ادامه دارد. بابک محمودی به همشهری می‌گوید: «تیم‌های امداد و نجات همچنان مشغول فعالیت هستند و سخت کار می‌کنند.» او تأکید می‌کند: «مردم عزیز درصورت ضروری بودن سفر و تردد در جاده‌ها حتما با تجهیزات کامل سفر کنند. آب و غذا به اندازه کافی همراه خود داشته باشند و از پر بودن باک بنزین خودروی خود اطمینان حاصل کنند.» محمودی یادآور می‌شود: «متأسفانه بی‌توجهی به هشدارهای هواشناسی تردد در جاده‌ها مشکلات بسیاری هم برای تیم‌های امداد و نجات و هم برای مردم ایجاد می‌کند.»

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر، تیم‌های عملیاتی در مدت ۳ روز به ۲۵ استان استان امدادرسانی کردند. محمودی می گوید: «این امدادرسانی ۷۴منطقه کشور، ۴۴محور کوستانی، ۲شهر و ۲۸روستا را شامل شد.»

در این عملیات به ۱۲۲۷نفر در استان های مختلف کشور امدادرسانی شده است. او ادامه می دهد: «به ۴۳۸۶ نفر اسکان اضطراری صورت گرفت. همچنین ۳۶۵نفر نیاز به خدمات درمانی داشتند که خیلی از آنها به صورت سرپایی درمان شدند و برخی نیز به بیمارستان منتقل شدند.»

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات سازمان هلال احمر کشور، ۷۹۹ خودرو در جاده های برفی و بارانی گرفتار شده بودند که رهاسازی شدند. محمودی عنوان می کند: «آب به ۶۸واحد مسکونی ورود پیدا کرده بود که تخلیه آب صورت گرفت.»

۳۷۶تیم عملیاتی با تعداد ۱۹۰۰ نیروی انسانی در این روزها عملیات امداد و نجات را در اغلب استان های کشور به عهده دارند.

منبع: روزنامه همشهری