همشهری آنلاین-رابعه تیموری:احمد محمودزاده، معاون وزیر آموزشوپرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی معتقد است با اجرای سند تحول بنیادین آموزشوپرورش به اهدافی فراتر از این شاخصهها دست پیدا میکنیم. محمودزاده پرورش مهارتهای فردی و اجتماعی و تاثیرگذاری این مهارتها در رشد شخصیتی دانشآموزان را از افقهای پیشبینی شده در سند تحول ذکر میکند و میگوید: «شاخصهایی که برای تربیت دانشآموز در تراز انقلاب اسلامی تعریف شده، نهتنها شاخصههای تعیین شده در یونسکو را در برمی گیرد، بلکه از این تعاریف هم کاملتر و پیشرفتهتر است.»
او پیشگیری از رشد تکبعدی دانشآموزان را از اهداف اجرای سند تحول بنیادین و از شاخصههای مهم باسوادی افراد ذکر میکند و ادامه میدهد: «بر اساس سند تحول باید به رشد ساحتهای ششگانه در دانشآموزان توجه شود و کودکان و نوجوانان علاوه بر فعالیتهای درسی و علمی، در زمینه مهارتهای زندگی، حوزههای کسبوکار، استفاده از رایانه، بهکارگیری هوش مصنوعی و فعالیتهای زیستی و بدنی توانایی لازم را بهدست آورند.»
معاون وزیر آموزشوپرورش اجرایی کردن سند تحول را از اقدامات و رویکردهای جدی دولت سیزدهم میداند و ارتقای محتوای آموزشی و افزایش توانمندی معلمان را بستر تحقق اینرویکرد و عملیاتی شدن ساحتهای چندگانه سند تحول برمی شمرد. محمودزاده میگوید: «اقداماتی مانند اجرای نظام رتبهبندی معلمان و برگزاری آزمون ویژه دانشگاه فرهنگیان تلاشهایی است که در جهت شکوفایی توانمندی نیروی انسانی انجام شده و در تولید محتوای آموزشی هم به پرورش نوآوری، خودباوری و اعتمادبهنفس در دانشآموزان نگاهی ویژه داریم.»
بیشتر بخوانید:تغییر نظام آموزشی همه سند تحول بنیادین نیست