گروه شهری: از سوی سازمان آتش‌نشانی تهران شناسنامه ایمنی مناطق پر خطر تهیه می‌شود

در اجرای طرح جامع ایمنی در شهر تهران، برنامه تهیه شناسنامه و دستورالعمل ایمنی به‌منظور تامین ایمنی مناطق پرخطر در منطقه 5 عملیات سازمان آتش‌نشانی در حال اجراست. [آشنایی با خودروهای جدید آتش‌نشانی]

علی‌اصغر عبدی، یکی ازمدیران عملیات سازمان آتش‌نشانی گفت: در اجرای این طرح کارشناسان این سازمان با مراجعه و بازدید از مناطق پرخطر برای آنها شناسنامه ایمنی تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: شناسنامه ایمنی بیانگر وضع موجود اینگونه مناطق است و مشخص می‌کند این اماکن چه امکانات ایمنی دارند و کمبودهای آنها در این زمینه چیست.

عبدی بیان داشت: نتایج بازدید و بررسی اینگونه اماکن و دستورالعمل ایمنی برای آنها به شهرداری‌های منطقه ارسال می‌شود تا به مالکان آنها ابلاغ شود. مالکان این اماکن نیز موظفند دستورالعمل ایمنی را اجرا کنند و کارشناسان منطقه پس از بازدید و درصورت اجرای دستورالعمل‌ها برای این مناطق تاییدیه ایمنی صادر می‌کنند.

وی افزود: در اجرای این طرح کارشناسان سازمان آتش‌نشانی تا پایان سال گذشته از 269 واحد اماکن پرخطر در منطقه 5 عملیات سازمان آتش‌نشانی بازدیدهای کارشناسی انجام دادند.

عبدی خاطرنشان کرد: با تلاش کارشناسان منطقه، تقریباً از یک‌سوم اماکن پرخطر مناطق 17، 18، 19 و 21 شهرداری تهران که در محدوده عملیاتی منطقه 5 آتش‌نشانی قرار دارند بازدید به عمل آمده و برای آنها شناسنامه ایمنی تهیه شده است که اگر این روند بدون مشکلی پیش رود پیش‌بینی می‌شود طرح جامع ایمنی در منطقه در 2سال آینده به پایان برسد.