تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۶

گروه شهری: دکتر محمدباقر قالیباف با تکذیب شایعه استعفای خود بعد از انتخابات از سمت شهردار تهران گفت: تا‌کنون کجا دیده‌اید از سمت خود استعفا داده باشم

هم‌اکنون مشغول انجام کار هستیم و هیچ لذتی را بهتر از خدمت به مردم نمی‌دانیم.

شهردار تهران دیروز در حاشیه افتتاح تقاطع غیرهمسطح بزرگراه فتح با 45 متری زرند ضمن بیان این مطلب در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری با دولت دهم درخصوص خواسته هایش باید همچنان چانه زنی داشته باشد یا خیر؟ افزود: امیدوارم اینگونه نباشد، توقع ما این است که دولت دهم بتواند بیشتر از دولت نهم به تهران توجه کند.

مردم تهران هزینه زیادی را در این شهر برای اداره آن پرداخت می‌کنند و دولت نیز باید وظایف قانونی‌اش را انجام دهد.

وی با بیان اینکه دولت به شهر تهران هزینه تحمیل می‌کند، خاطرنشان کرد: خانه‌ای 50 متری عوارض خود را به شهرداری پرداخت می‌کند اما چطور دستگاه‌های دولتی که هزینه سنگینی را به شهر وارد می‌کنند هزینه‌های خود را پرداخت نمی‌کنند.

قالیباف در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه چرا بعد از شلوغی‌های شهر در زمان انتخابات و در شب‌های گذشته نظافت معابر شهری با کندی انجام شده است؟ گفت: انجام کند نظافت را قبول ندارم. با توجه به حوادث تلخی که در این شب‌ها رخ داده شهرداری وظیفه خود  را در امر پاکسازی و نظافت به خوبی انجام داده است.

وی ادامه داد: از 10 روز پیش از انتخابات خیابان‌ها و محلات شهر تهران هر شب غرق کاغذهای تبلیغاتی بودند اما شهروندان هر روز ساعت 7 صبح دیگر اثری از این کاغذها نمی‌دیدند.

قالیباف اضافه کرد: حوادث تلخی که نباید اتفاق می‌افتاد، آثارزیان باری برای شهر، شهروندان و اموال عمومی به‌وجود آورد. شیشه‌های ایستگاه‌های اتوبوس، تلفن، تابلوهای راهنما و بانک‌ها شکسته شد و مردم نیز خسارت دیدند اما هنوز برآوردی از میزان خسارات انجام نشده است و در حال تخمین برآورد هستیم. البته تمامی اموال خسارت دیده به سرعت تعویض و یا ترمیم شدند.

شهردار تهران در ادامه گفت: ما موافق ادامه یافتن این مسائل نیستیم. در زمان بروز این شلوغی‌ها نیز کارگران شهرداری امنیت نداشتند که به نظافت معابر بپردازند آنها برای پاکسازی در صحنه حضور می‌یابند اما متأسفانه آسیب می‌بینند.

دیگر اینکه با توجه به طولانی شدن زمان شلوغی‌ها که بعضا تا ساعت 4 صبح ادامه داشته است، زمان کوتاهی برای نظافت وجود دارد. خود من نیز امروز از تمام مناطق بازدید داشتم و شاهد اتمام پاکسازی تا ساعت 7 صبح بودم.

توجه به مشکلات غرب تهران

محمدباقر قالیباف در ادامه با بیان اینکه غرب تهران انصافا برخوردارتر از شرق آن است، خاطرنشان کرد: در غرب تهران منطقه‌ای مانند منطقه 9 و 21 با مشکلاتی چون وجود کارخانجات و بافت مسکونی فرسوده مواجهند اما اقدامات خوبی چون تکمیل بزرگراه‌های این محدوده و همچنین بحث پادگان جی که سرانه خوبی به خدمات شهری، فضای سبز و سرانه آموزشی اضافه می‌کند، از اقدامات مؤثر در غرب تهران است.

وی احداث و تکمیل کانال آب‌های سطحی در غرب تهران را یکی دیگر از اتفاقات خوب در سال‌جاری عنوان کرد و گفت: پیش از این با بارش‌های زمستانی میدان آزادی غرق در آب می‌شد اما امسال این اتفاق نیفتاد و به خوبی کنترل شد. بزرگراه یادگار امام نیز با طرح 2 طبقه شدن از پروژه‌های با اولویت ما در این محدوده است.

تقاطع غیر‌همسطح بزرگراه فتح با 45 متری زرند

معاون فنی، عمرانی شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت:‌ پل تقاطع فتح - زرند ویژگی‌های خاصی داشته و در رفع ترافیک بالای این محدوده نقش خوبی خواهد داشت.

احمد دنیامالی، در مراسم افتتاحیه تقاطع غیرهمسطح بزرگراه فتح با 45متری زرند با بیان این مطلب افزود: ‌این پل طراحی زیبایی داشته و از سبک‌ترین پل‌های احداث شده در تهران است که نورپردازی ویژه‌ای نیز دارد و شاید نو بودن طرح آن به‌دلیل حضور جهادگران در ساخت پل است.

وی بیان داشت: از قول‌های ما به مردم پیاده‌سازی‌ ایده‌های جدید در تهران بود که اکنون قضاوت این موضوع را نیز به‌عهده خود شهروندان می‌گذاریم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران کاهش بارترافیکی و حذف چراغ راهنما را از اهداف اولیه احداث این پل نام برد که با همت مسئولان شهرداری منطقه 9 معارضان آن به سرعت رفع شد.

وی ادامه داد: معماری زیر پل نیز ویژگی‌های خاصی دارد و متفاوت با دیگر تقاطع‌های غیر‌همسطح است که همه شبیه به هم بوده و موجب اشتباه رانندگان و در نتیجه افزایش سفر می‌شوند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران روشنایی این پل را در تهران بی‌نظیر خواند و گفت: به جای نصب دکل از روشنایی داخل حائل بتنی استفاده شده که جلوه زیبایی دارد و این سیستم برای نخستین مرتبه در تهران به اجرا گذاشته شده است، روشنایی پایین پل هم در سقف کار گذاشته شده که بی‌نظیر است.

دنیا‌مالی خاطرنشان کرد:‌ منطقه9 از مناطقی است که توانستیم خیلی سریع سیستم کانال و تونل جمع‌آوری ‌آب‌های سطحی آن را پیش ببریم و به کانال‌های اصلی متصل کنیم.

مدیریت شهر تهران با برنامه و منطقی است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم گفت: شهرداری برای رفع مشکلات مردم دغدغه دارد و این اقدامات نشان‌دهنده مدیریت با برنامه و منطقی است، و باور داشته باشید که این مدیریت بر کشور نیز اثرگذار است.

حسن بیادی در مراسم افتتاح تقاطع غیر‌همسطح بزرگراه فتح با 45 متری زرند، این پروژه را خدمت صادقانه دیگر شهرداری به شهروندان برای رفع مشکل ترافیکی دانست و بیان داشت: رفع مشکلات ترافیکی دغدغه شورا و شهرداری است، بسیاری از هزینه‌های رفع این مشکل را دولت نیز باید پرداخت کند اما چون دغدغه ما نیز هست پول مترو و... را از جای دیگری می‌زنیم تا مشکل ترافیک حل شود، کار ما شهرداری است، شهرسازی نیست.

وی افزود: دولت هر قانونی می‌نویسد، حریم و محدوده را این طرف و آن طرف می‌کند و ما باید هزینه‌اش را پرداخت کنیم. برای چپ و راست و بالا و پایین یقین است که ترافیک مشکل تهران است و مترو وسیله‌ای است که باید برای حل مشکل ترافیک آن‌را توسعه داد اما دولت به جای 2 هزار میلیارد تنها 190 میلیارد تومان پرداخت می‌کند و تیتر همه روزنامه‌ها نیز می‌شود اما این مبلغ فقط هزینه ساخت 3 کیلومتر متروست و دیگر نمی‌گویند ما هزینه احداث 3 کیلومتر را پرداخت کرده‌ایم نه پول 100 کیلومتر را.

بیادی تصریح کرد: شاید دکتر قالیباف برای بیان برخی حرف‌ها معذوریت داشته باشد اما ما چون نماینده مردم هستیم باید اینها را عنوان کنیم. سخنگوی شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه عامل موفقیت ما جو‌سازی‌ نیست، ادامه داد: کسی که توکلش به خدا باشد، خدا در بدترین شرایط دستش را گرفته و آبرویش را نیز حفظ می‌کند.

بیادی با اشاره به اینکه از طرف هنرمندان و اهل فکر نیز از شهردار تهران و همکارانش تشکر می‌کنم، گفت: به این چند روز تهران نگاه نکنید، تهران شهر زیبا و با آرامشی است و ما برای آن چشم‌انداز و برنامه استراتژیک داریم.

افتتاح تقاطع حساس در غرب پایتخت

شهردار تهران درخصوص احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه فتح - زرند گفت: ترافیک مخصوصا در راه‌های ورودی به شهر به‌ویژه در مبادی غرب از مشکلات شهری است، این تقاطع نیز از تقاطع‌های حساسی است که نقش مهمی در کاهش این مشکلات داشته و همچنین برای ادامه آن در حال رفع معارض هستیم. به گفته محمدباقر قالیباف ساخت این تقاطع به روان‌سازی و بهسازی ترافیک این منطقه کمک بسیاری می‌کند