تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۶

پکن: به دنبال برگزاری امتحان ورودی دانشگاه در چین بیش از 40 دانش‌آموز به اتهام تقلب دستگیر شدند.

دانش‌آموزان چین به بهره‌گیری از سیستم‌های پیشرفته برای تقلب در امتحانات مشهورند و به همین دلیل دولت با متقلبان به شدت برخورد می‌کند.

این درحالی است که امتحان ورودی دانشگاه در چین در سطح دشواری برگزار می‌شود و توصیه کارشناسان برای آسان‌تر کردن آزمون‌ها تا کنون به نتیجه نرسیده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بازداشت‌ شدگان از دستگاه‌هایی استفاده می‌کردند که از قابلیت دریافت پاسخ سئوالات به صورت بی‌سیم برخوردار بود. دانش‌آموزان دستگیر شده، دریافت‌کننده‌ها را به صورت عمده خریداری و در بین دیگر دانش‌آموزان توزیع کرده‌اند.

پروژه هنری ترسناک

استکهلم: برگزاری نمایشگاه هنری در سطح شهر، موجب وحشت مردم و مداخله پلیس شد. ماجرا از این قرار بود که شهروندان صبح زود، هنگام رفتن به محل کار متوجه اشیایی شبیه هویج شدند که در مکان‌های مختلف شهر نصب شده بودند و ظاهری شبیه بمب داشتند.

به گفته شهروندان به این بمب های هویجی چند رشته سیم متصل بود و ظاهر عجیب آنها، این تصور را در بین مردم ایجاد کرده بود که تروریست‌ها در نقاط مختلف شهر بمب کار گذاشته‌‌اند. به همین دلیل مردم با پلیس تماس گرفتند و پس از بررسی کارشناسان معلوم شد که آنها واقعا هویج خوراکی هستند و هیچ ماده منفجره‌ای در آنها کار گذاشته نشده است. به گفته پلیس، مجریان یک جشنواره هنری تصمیم گرفته بودند که بدون در جریان قرار دادن مردم هویج‌ها را شبیه بمب طراحی کرده و در مقابل چشم مردم بگذارند تا واکنش آنها را مشاهده کنند.

تاکسی در نقش خودروی پلیس

شیکاگو: زنی که کیفی حاوی پول را پیدا کرده بود توسط راننده تاکسی گروگان گرفته شد. این زن در ایستگاه قطار سوار تاکسی شد تا به خانه برود اما همین‌که روی صندلی عقب نشست متوجه شد که یک کیف پول روی صندلی جا مانده و پس از باز کردن آن، 5 هزار دلار اسکناس را مشاهده کرد.

این زن که برای برداشتن پول‌ها کمی وسوسه شده بود، ماجرا را به راننده تاکسی اطلاع داد تا پول‌ها را با هم تقسیم کنند اما راننده تاکسی که فرد با وجدانی بود این درخواست را نپذیرفت و به جای آن درها را قفل کرد و پایش را روی پدال گاز گذاشت.

این زن که خیلی ترسیده بود با داد و فریاد می‌خواست از خودرو پیاده شود ولی راننده به درخواست‌های او بی‌توجه بود تا اینکه به مرکز پلیس رسید و این زن را همراه با کیف پول پیدا شده تحویل پلیس داد.راننده تاکسی به خبرنگاران گفت: من هیچگاه در زندگی‌ام پولی را  که برای آن زحمت نکشیده‌ام خرج نکرده‌ام و به همین دلیل نمی‌خواستم در این اقدام شریک شوم.

بازی با بچه‌کوسه

سیدنی: تحقیقات نشان می‌دهد دلفین‌ها حیوانات بسیار بازیگوشی هستند و برای تهیه لوازم بازیشان از همه روش‌ها استفاده می‌کنند. به گفته محققان، دلفین‌هایی که در استخر‌های ویژه نگهداری می‌شوند معمولا با توپ‌های دست‌ساز انسان بازی می‌کنند و بازی با توپ به آنها آموزش داده می‌شود.

این درحالی است که دلفین‌هایی که در اقیانوس زندگی می‌کنند هم به‌طور غریزی به بازی با توپ علاقه‌مندند و در صورتی که توپ در دسترس‌شان نباشد از بچه‌کوسه‌ها برای بازی استفاده می‌کنند.

به همین دلیل حامیان حقوق حیوانات در تلاشند تا بچه‌کوسه‌ها را از محدوده زندگی دلفین‌ها دورنگاه دارند. به گفته محققان پرتاب شدن بچه‌کوسه‌ها از سویی به سوی دیگر به سلامتی آنها آسیب می‌زند. در حال حاضر در یکی از دریاچه‌های تحت نظارت کارشناسان، پروژه جداسازی دلفین‌ها از بچه‌کوسه‌ها در حال اجر است.