تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۶

گروه ورزشی: چیزی نمانده بود که برزیل در اولین بازی‌اش در جام کنفدراسیون‌ها مقابل مصر متوقف شود ولی پنالتی دقیقه 90 کاکا سرانجام این تیم را به پیروزی 4 بر 3 رساند.

شروع خوب برزیل به برتری 3 بر یک این تیم در نیمه‌اول انجامید ولی قهرمان آمریکای جنوبی در نیمه‌دوم افت شدیدی داشت و مصر موفق شد در کمتر از یک دقیقه، دو بار دروازه این تیم را باز کند. بازی می‌توانست با تساوی 3 بر 3 به پایان برسد ولی عملکرد ضعیف مدافعان مصر روی ضربات ایستگاهی که منجر به گل‌های دوم و سوم برزیل شده بود، اجازه نداد که قهرمان آفریقا این بازی پرهیجان را با امتیاز ترک کند. پس از اینکه لوئیز فابیانو و ژوان در نیمه‌اول روی دو ضربه ایستگاهی دروازه مصر را با ضربه سر باز کردند، این بار نوبت لوسیو بود که سانتر دانیل آلوز را با یک شوت سر ضرب به گوشه دروازه بفرستد و مدافع مصر چاره‌ای جز مهار آن با دست نداشت.

 وقتی هوارد وب این بازیکن را اخراج کرد و رای به پنالتی داد، از کاکا انتظاری جز گلزنی نمی‌رفت.با این وجود، خرید جدید رئال‌مادرید از عملکرد تیمش در این بازی به هیچ‌وجه راضی نیست و دلیل اصلی آن را خستگی سفر می‌داند: «در نیمه‌اول خیلی خوب بودیم ولی بعد از آن خسته شدیم. هنوز نشانه‌های خستگی پروازی در بازیکنان وجود دارد. برخی از بازیکنان از زمان رسیدن‌مان تنها چهار یا پنج ساعت خوابیده‌اند. بردن این بازی دشوار خیلی مهم بود. در یک تورنمنت بردن بازی اول اهمیت زیادی دارد.

ولی نباید اجازه بدهیم که این اتفاق تکرار شود.» دونگا هم پس از این بازی گفت: «ما قبل از آمدن به اینجا دو بازی مهم در مرحله مقدماتی جام‌جهانی داشتیم (مقابل اروگوئه و پاراگوئه) و تنها کاری که در تمرینات قبل از این بازی انجام دادیم، تلاش برای بازگرداندن آمادگی بازیکنان بود. امروز نزدیک بود بهای آهنگ پایین بازی‌مان را بپردازیم. ولی آنچه بیشتر از همه مرا خوشحال کرد، این بود که تا لحظه آخر برای زدن گل پیروزی تلاش کردیم.»محمد زیدان، مهاجم مصر هم که توانست دو بار دروازه برزیل را باز کند، گفت: «برای ما صعود به جام‌جهانی مهم‌تر از قهرمانی در این تورنمنت است.

ولی ما بازیکنانی داریم که می‌توانند ما را سال آینده هم  به آفریقای جنوبی بیاورند. نمایش ما در نیمه‌دوم می‌تواند قوت قلبی برایمان باشد.»همچنین مصر می‌خواهد به فیفا اعتراض کند، چرا که داور چهارم به هوارد وب درباره برخورد توپ با دست مدافع این تیم خبر داده. مصری‌ها معتقدند که او از تصاویر ویدئویی برای این کار استفاده کرده است.

روسی، ستاره ایتالیا

جوزپه روسی، مهاجم جوان تیم ملی ایتالیا که مقابل تیم زادگاهش بازی می‌کرد با زدن 2 گل تماشایی عامل اصلی پیروزی 3 بر یک مقابل آمریکا بود. هرچند آمریکا با اخراج دقیقه 33 کلارک 10 نفره شد ولی با پنالتی دقیقه 40 داناوان توانست نیمه‌اول را با برتری به پایان ببرد.
نیمه‌دوم اما کاملا متعلق به ایتالیا و به ویژه روسی بود. مهاجم ویارئال که در دقیقه 57
به زمین آمد یک دقیقه بعد پس از اینکه توپ را از هافبک حریف ربود با شوتی 30 متری بازی را به تساوی کشاند. در دقیقه 72 نوبت دانیله ده‌روسی بود که با یک شوت سنگین دیگر، ایتالیا را به برتری برساند. جوزپه روسی در دقایق تلف‌شده، بازی درخشانش را با یک گل دیگر تکمیل کرد.

او پس از بازی گفت: «این گل‌ها را به خانواده‌ام تقدیم می‌کنم که در آمریکا بازی را از تلویزیون تماشا می‌کردند. این یک رویاست، من برای قهرمان جهان بازی می‌کنم و امیدوارم که سال آینده هم قهرمان جهان شوم.» او درباره بازی مقابل تیم کشور زادگاهش اضافه کرد: «وقتی مقابل تیم زادگاهتان بازی می‌کنید خیلی احساساتی می‌شوید. ولی وقتی درون زمین می‌روید، هیچ برنامه‌ای ندارید. فقط به این فکر می‌کنید که بازی کنید و برای پیروزی تلاش ‌کنید.»

مارچلو لیپی، سرمربی ایتالیا هم درباره نمایش تیمش گفت: «از نحوه شروع بازی‌مان شگفت‌زده شدم. فکر می‌کنم باید بهتر عمل می‌کردیم ولی کمی اضطراب داشتیم. با این حال کاملا مطمئن نیستم که چرا اینگونه شد. فکر می‌کنم آنها ما را به زحمت انداختند و همین عامل اضطراب بود. ولی در پایان توانستیم توپ را کنترل کنیم و بازی‌مان را انجام دهیم. آنها سازماندهی خوبی داشتند و به ویژه شماره پنج (اوگوچی اونیوو) و 17 (ژوزی آلتیدر) آنها مشکلات زیادی برای ما به وجود آوردند.»

او درباره نمایش روسی اضافه کرد: «گلی که روسی زد در فاصله نیم ساعت به پایان بازی ما را از نظر روانی آرام کرد و سپس او کار را تمام کرد.»باب بردلی، مربی آمریکا هم درباره ستاره این بازی گفت: «قطعا خوشحال می‌شدیم که جوزپه برای آمریکا بازی می‌کرد ولی او تصمیمش را گرفت. او بازیکن بسیار مستعدی است و امروز روز فوق‌العاده‌ای برای او بود.»