همشهری آنلاین: ذهن فعالان بازار سرمایه به مسایل بیرونی مشغول شده و ایستایی و سکون در بازار حاکم است.

این جمله را عباس دهقان ـ عضو هیات مدیره کارگزاری کارآمد ـ به خبرگزاری ایسنا گفت تا وضعیت بازار سرمایه را در روزهای اخیر توصیف کند.

وی گفت: در حال حاضر در بازار سرمایه سکون ایجاد شده و حجم معاملات کاهش یافته است، این در حالی است که شاخص کل قیمت سهام در بورس به دلیل حجم مبنا و حجم پایین معاملات، روند کاهشی خود را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه هر پدیده‌ای که رخ می‌دهد بلافاصله اثر آن در بورس نمود پیدا می‌کند، عنوان کرد: با توجه به شرایط فعلی فعالیت سهامداران و ایستا بودن بازار طبیعی است که با توجه به شرایط بعد از انتخابات نمی‌توان بازار و شرایط پیش روی آن را تحلیل کرد.

این کارگزار بورس تصریح کرد: در حال حاضر ذهن فعالان بازار سرمایه به دنبال مسایل بیرونی از بازار است و حالت ایستایی در بازار حاکم شده است که امیدواریم تا پایان هفته نقطه تعادلی در بازار ایجاد شود و بازار هر چه سریعتر به تعادل برسد.

دهقان با اشاره به اینکه رسیدن به تعادل بهترین هدف برای بازار سرمایه است اظهار کرد: ولی در حال حاضر تعادل در بازار وجود نداشته و به خاطر حجم مبنا، شاخص بورس واقعیت بازار را نشان نمی‌دهد از سوی دیگر نگاه‌ها در بازار سرمایه به سمت مسایل سیاسی در حرکت بوده و توجه به سمت خود بازار کاهش یافته است و نوعی سردرگمی در بورس اوراق بهادار تهران مشاهده می‌شود بنابراین وضعیت آینده بورس قابل تحلیل نیست ولی امیدواریم در هفته آینده وضعیت با ثباتی در بازار حاکم شود.