حمید هیدارن: همان‌طور که پیشتر عنوان کرده‌ بودیم، وضعیت باشگاه پیکان برای نحوه ادامه فعالیتش در عرصه ورزش همچنان در هاله‌‌ای از ابهام قرار دارد و به‌علت کسری بودجه تشکیلات گرداننده باشگاه، همه‌چیز در حد حرف و حدیث باقی‌مانده است.

اما در روزهایی که صحبت از احتمال خارج شدن امتیاز باشگاه فرهنگی ورزشی پیکان از استان قزوین به گوش می‌رسد، دست‌اندرکاران هیات فوتبال این استان قویا موضوع را تکذیب می‌کنند.

رضا مطلبی دبیر هیات فوتبال قزوین در این رابطه به همشهری استان‌ها می‌گوید: چنین چیزی امکان ندارد؛ پیکان یک باشگاه دولتی بوده و امتیاز آن طی مراحل قانونی به استان ما واگذار شده است.

حتی دست‌اندرکاران مجموعه ایران خودرو اقدام به گرفتن زمین و ایجاد تاسیسات زیربنایی برای حمایت از باشگاه کرده‌اند و در چنین شرایطی عجیب است که برخی افراد صحبت‌های بی‌پایه و اساس می‌کنند. از نظر ما انتقال امتیاز به قزوین تمام شده و نمی‌توان به‌واسطه درخواست شخصی برخی افراد، انتظار داشت پیکان در استان دیگری به فعالیت ادامه دهد.

وقتی در مورد نارضایتی مسئولان باشگاه پیکان از عدم حمایت مالی قزوینی‌ها حرف می‌زنیم، مطلبی در پاسخ می‌گوید: از اول هم قرار نبود هیات فوتبال عهده‌دار مخارج پیکان باشد. ضمن اینکه وقتی گروه صنعتی ایران خودرو در استان ما نماینده دارد، چه اسپانسری بهتر از خود کارخانه که سال‌هاست عهده‌دار مسئولیت مالی باشگاه است.

 وظیفه ما حمایت‌های جانبی و فراهم کردن امکاناتی چون زمین تمرین و مسابقه است. البته اگر کمکی از دستمان برآید کوتاهی نخواهیم کرد و اما قولی نمی‌دهیم که نتوانیم آن را انجام دهیم. در واقع نمی‌خواهیم مثل هیات فوتبال برخی استان‌های دیگر تعهدی بدهیم و از اجرای آن معذور باشیم. امروز شاهد هستیم برخی باشگاه‌ها که به استان‌های دیگر انتقال امتیاز داده‌اند، حداکثر توانسته‌اند 10 درصد هزینه‌های خود را از هیات‌های فوتبال استانی بگیرند و همین مسئله در ادامه اختلاف‌نظرهایی را پدید آورده است.

دبیر هیات فوتبال قزوین در ادامه با ذکر این مطلب که هیچ مشکلی برای ادامه فعالیت باشگاه پیکان در قزوین وجود ندارد، می‌گوید: خوشبختانه وظایف همه تعریف شده بود و کارها طبق برنامه پیش می‌رود. ما در هیات فوتبال استان غیر از حمایت از باشگاه‌ فرهنگی ورزشی پیکان، طرح‌های دیگری چون پیگیری طرح آسیا ویژن را در دستور کار داریم و فعالیت‌های خود را محدود به یک تیم فوتبال نکرده‌ایم.

همشهری استانها