به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سایت ورج، این پلتفرم ابزاری جدید را به Creator Studio اضافه کرده است که از طریق آن، سازندگان میتوانند محتوایی که با استفاده از هوش مصنوعی ساخته شده را برای کاربران علامتگذاری کنند.
طبق اطلاعات منتشر شده در وبلاگ یوتوب، این ابزار جدید در قسمت فرآیند بارگذاری و ارسال ویدیو به نمایش گذاشته میشود و سازندگان میبایست محتوای «تغییریافته یا مصنوعی» که به نظر واقعبینانه میرسد را تعیین کنند.
مواردی که یوتوب به آنها اشاره کرده شامل نمایش یک گردباد جعلی که به سمت یک شهر واقعی در حال حرکت است یا استفاده از صداهای دیپفیک برای روایت یک ویدیو توسط شخص واقعی است.
در این اطلاعیه همچنین توضیح داده شده که برای استفاده از فیلترهای زیبایی، جلوههای ویژه مانند تار کردن پسزمینه، و محتوای «آشکارا غیرواقعی» مانند انیمیشن، نیازی به بکارگیری این ابزار نیست.
در آبانماه اعلام شده بود که یوتوب در ماههای آینده از روشهای جدیدی برای شناسایی محتوای تولیدی با هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد، اما جزئیات دقیق این کار تاکنون اعلام نشده بود.
مانند سایر پلتفرمهایی که برچسبگذاری محتوای هوش مصنوعی را اضافه کردهاند، قابلیت یوتوب نیز بر اساس اعتماد به سازندگان طراحی شده است؛ به این معنا که سازندگان باید در مورد محتوای نمایش داده شده در ویدیوهای خود صادق باشند.
یوتوب در عین حال توضیح داده است که ممکن است روشی قابل اعتمادتر برای شناسایی محتوای مصنوعی اضافه کند، که حتی اگر بارگذارندگان از این برچسب استفاده نکنند، محتوای تغییریافته شناسایی شود.