گروه حوادث: زن و مرد جوان که بعد از سرقت مسلحانه یک خودروی سمند در قزوین، تحت تعقیب پلیس قرار گرفته بودند، به اتهام قتل در نظرآباد کرج دستگیر شدند.

بعدازظهر 6 خرداد امسال کارآگاهان پلیس آگاهی قزوین در جریان سرقت مسلحانه یک سمند خاکستری توسط زوج جوانی در این شهر قرار گرفتند و بررسی‌های تخصصی برای شناسایی و دستگیری سارقان را آغاز کردند.

صاحب این خودرو که مرد جوانی به نام حسن بود در تشریح ماجرا به ماموران گفت: ساعت حدود 2 بعد از ظهر بود و من از کرج به سمت قزوین در حرکت بودم که زیر پل حصارک متوجه زن و مرد جوانی شدم که قصد رفتن به قزوین را داشتند.

آنها کنار خیابان، منتظر ماشین بودند، تصمیم گرفتم سوارشان کنم. وقتی توقف کردم، مرد جوان در صندلی جلو و زنی که همراه او بود نیز روی صندلی عقب نشستند و همگی به طرف قزوین به راه افتادیم.

اما چند دقیقه بعد زن جوان که بخشی از صورتش را با چادر پوشانده بود، تلفن همراهش را به مرد جوان داد. او هم بعد از اینکه نگاهی به گوشی انداخت، آن را به زن جوان پس داد.
مرد مالباخته ادامه داد: گرچه از این ماجرا تعجب کرده بودم اما تصمیم گرفتم به راهم ادامه دهم تا اینکه حوالی قزوین مرد جوان رو به من کرد و گفت که دست‌هایش کثیف است و اگر در صندوق عقب آب باشد، قصد دارد دست‌هایش را بشوید.

من هم جواب دادم که چند دقیقه بعد به پمپ بنزین می‌رسیم و او می‌تواند در آنجا دست‌هایش را بشوید. وقتی به نزدیکی پمپ‌بنزین رسیدیم، ناگهان این مرد اسلحه‌‌ای از زیر کتش درآورد و با تهدید خواست توقف کنم. من که به‌شدت ترسیده بودم، پایم را روی ترمز گذاشتم و کنار جاده توقف کردم.

در همین لحظه، مرد مسلح که لوله سلاح خود را به طرف من نشانه رفته بود، خواست همه پول‌هایم را به زن جوان بدهم و من هم یک میلیون و 400 هزار تومان چک‌پول را که همراهم بود به او دادم. بعد آنها مرا از ماشین پیاده کردند و با سرقت خودروام پا به فرار گذاشتند.

در جست‌وجوی سارقان

بعد از اظهارات مرد مالباخته، تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری زوج مسلح آغاز شد و ماموران در نخستین اقدام مشخصات خودروی مسروقه را به تمامی تیم‌های گشتی سراسر کشور اعلام کردند.

آنها در مرحله بعدی تحقیقات به چهره‌نگاری سارقان پرداختند و با این احتمال که زوج سارق از مجرمان سابقه‌دار باشند، بررسی‌ پرونده‌های موجود در بایگانی پلیس را آغاز کردند. 
گرچه این تحقیقات نتوانست سرنخی از سارقان در اختیار تیم تحقیق قرار دهد، اما ماموران در بررسی فیلم‌ ضبط شده توسط دوربین مداربسته پمپ بنزین محل سرقت موفق شدند به تصاویری از چهره متهمان دست پیدا کنند.

با این سرنخ، جست‌وجو برای دستگیری زوج سارق وارد مرحله‌ای تازه شد و ماموران با در اختیار داشتن تصویر چهره آنها، ردیابی متهمان را آغاز کردند. در حالی که تحقیقات ادامه داشت، ماموران پلیس شهرستان نظرآباد کرج هنگام گشتزنی در سطح شهر به زوج جوانی که سوار یک سمند خاکستری بودند مظنون شدند.

با بررسی شماره پلاک خودرو مشخص شد این سمند خاکستری همان خودرویی است که چند روز قبل از سوی زن و مردی مسلح به سرقت رفته است. بنابراین ماموران به راننده دستور ایست دادند و بعد از متوقف کردن خودرو، زوج جوان را دستگیر کردند.

با انتقال زن و مرد مسلح به اداره آگاهی و بررسی اسلحه کشف شده از آنها، پلیس احتمال می‌دهد این زوج جوان عاملان جنایتی باشند که قبل از دستگیری آنها در نظرآباد کرج رخ داده است. 

در جریان این جنایت، مرد میانسالی با شلیک گلوله به قتل رسیده است و هم‌اکنون این فرضیه که زن و مرد مسلح برای اجرای نقشه این قتل اقدام به سرقت خودروی سمند کرده باشند تحت بررسی قرار دارد.

براساس این گزارش، هم‌اکنون زن و مرد جوان با قرار قانونی در بازداشتگاه پلیس به سر می‌برند و تحقیقات تکمیلی از آنها درباره سرقت مسلحانه و قتل ادامه دارد.