همشهری آنلاین: مرحله دوم رزمایش میلاد نور ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، روز سه‌شنبه 2 تیر با انجام پرواز انواع جنگنده ها در ارتفاع پست با موفقیت اجرا شد.

به گزارش واحد مرکزی، در این مرحله از این رزمایش، جنگنده‌های اف 4 و اف 5، سوخوی 24 و جنگنده بومی صاعقه با حمل بمب‌های جنگی، صدها کیلومتر روی سطح آب‌های نیلگون دریای عمان و خلیج فارس پرواز و انهدام اهداف از پیش تعیین شده دشمن را با استفاده از اصل غافلگیری تمرین کردند.

همچنین در این مرحله از رزمایش علاوه بر انجام مراحل سوختگیری در چندین نوبت با استفاده از تانکر سوخت رسان، سوخت گیری هواپیماهای شکاری از هم نوع خود که از قابلیت‌ها و دستاوردهای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است با موفقیت به اجرا درآمد.

به گفته امیر سرتیپ خلبان حسین چیت فروش سخنگوی رزمایش میلاد نور ولایت، طراحی و اجرای تاکتیک‌های جدید برای ارزیابی نقاط ضعف و قوت نیروهای خودی و دشمن، استقرار پست‌های فرماندهی متحرک در منطقه رزمایش، انتقال تجربیات به خلبانان جوان برای نمایش قدرت و ارتقای توان رزمی از اهداف مهم این رزمایش است که در این تمرینات مورد توجه قرار می گیرد.

رزمایش میلاد نور ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که از روز دوشنبه اول تیر در منطقه عمومی دریای عمان و خلیج فارس آغاز شده است روز چهارشنبه 3 تیر به پایان می رسد.