تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۲

اگر در یک روز آفتابی پشت پنجره نشستید و چکیدن قطره‌های باران را مشاهده کردید، خیلی متعجب نشوید

چون احتمالا شما هم شاهد پدیده باران همسایه شده‌اید که به جای آسمان، از تراس همسایه طبقه بالاتر باریده است

با توجه به رو به گرمی رفتن هوا و تابش طولانی آفتاب، بسیاری از خانواده‌ها این فرصت را غنیمت شمرده و برای خشک کردن لباس های شسته شده از بند رخت‌هایی که در تراس قرار داده‌اند استفاده می‌کنند.

البته تا چندی پیش که خانه ها بزرگ‌تر و کم ارتفاع‌تر بودند، پشت بام خانه‌ها برای خشک کردن لباس مورد استفاده قرار می‌گرفت اما امروزه با کوچک‌تر شدن آپارتمان‌ها و مرتفع‌تر شدن ساختمان ها، همین‌که آپارتمانی تراس داشته باشد، غنیمت است.

به هر ترتیب بی‌توجهی همسایه‌های طبقات بالاتر به همسایه‌های طبقات زیرین موجب می شود که آب لباس‌های شسته شده مانند باران روی تراس طبقات پایین بریزد و مشکلاتی را پدید آورد. این در حالی است که می‌توان قبل از پهن کردن لباس ها آب آنها را حسابی گرفت تا باران برای طبقات پایین نبارد.

حفظ زیبایی شهر

یکی از اقدامات موثری که اخیرا توسط شهرداری صورت گرفته، ملزم کردن همه پروژه‌های ساختمانی برای حفظ زیبایی چهره شهر است. به موجب این قانون کارفرمایان موظفند به هر نحو ممکن اطراف پروژه ساختمانی را بپوشانند تا مراحل مختلف ساختمان‌سازی، چهره شهر را زشت نکند.

به همین منظور برخی کارفرمایان از تخته‌های چوبی استفاده کرده و با قرار دادن آنها در کنار یکدیگر دیواری چوبی اطراف پروژه می‌کشند. برخی هم این تخت‌های چوبی را با رنگ‌های شاد رنگ‌آمیزی می‌کنند که ظاهر بسیار زیبایی به آنها می‌دهد.

خوب است که برای دیگر پروژه‌ای ساختمانی  به جای نایلون‌هایی که به سادگی پاره می‌شوند و ظاهر زیبایی ندارند از این تخته‌های چوبی استفاده کنند.

به دنبال اسکناس تانخورده

اینگونه به نظر می‌رسد که یافتن جای پارک به یک معضل حل نشدنی در شهر تبدیل شده است که هر روز شهروندان را کلافه و کلافه‌تر می‌کند. کافی است که بین ساعت 8 صبح تا 6 بعدازظهر گذرتان به خیابان‌های اصلی پایتخت بیفتد.

آنگاه متوجه خواهید شد که یافتن یک جای پارک حکم کیمیا را در این شهر پرترافیک و شلوغ دارد. یکی از راهکارهای تقسیم عادلانه فضای پارک در شهر، اجرای سیستم پارکبان است که ابتدا از طریق نیروی انسانی اجرا شد و سپس دستگاه‌های مکانیزه فروش کارت‌پارک به جای پارکبان در شهر ظاهر شدند.

اما ظهور این دستگاه‌ها 2 مشکل جدید را برای شهروندان رقم زده است. ابتدا اینکه برخی از این دستگاه‌های مکانیزه در طول روز دچار نقص فنی می‌شوند و قادر به سرویس‌دهی به شهروندان نیستند و به همین دلیل رانندگان باید تاوان این خرابی را بپردازند و برگ جریمه بابت شارژ نکردن کارت پارک را پرداخت کنند.

اما معضل دیگر اینکه دستگاه‌های مکانیزه فروش کارت‌پارک تنها اسکناس‌های سالم و کمتر تاخورده را می‌پذیرند و با توجه به اینکه این روزها اسکناس‌های سالم کمتر از هزار تومانی در جامعه بسیار کمیاب است، عملا امکان استفاده از این دستگاه‌ها نیز سلب می‌شود.

 شل و سفت شدن بستنی

هر سال هنگامی که فصل تابستان از راه‌ می‌رسد معضل بستنی‌های آب شده جان تازه‌ای می‌گیرد. داستان از این قرار است که برخی از مغازه‌ها هنگام تحویل گرفتن کارتن حاوی بستنی‌ از کامیون شرکت‌های توزیع، آن‌ را برای چند ساعت در فضای گرم مغازه رها می‌کنند و سپس به داخل یخچال انتقال می‌دهند.

در واقع آب شدن و مجددا فریز شدن بستنی باعث می‌شود که طعم بسیار ناخوشایندی پیدا کند. در چند روز اخیر خوانندگان بسیاری با ستون در شهر چه خبر تماس گرفته و خواستار توجه صاحبان فروشگاه‌های مواد غذایی به این موضوع شده‌اند.