شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره وقوع جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در غزه توسط رژیم صهیونیستی قطعنامه‌ای تصویب و از جامعه جهانی خواست تا اسرائیل را بدلیل احتمال جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در غزه، در جایگاه پاسخگویی قرار دهد.

به گزارش همشهری آنلاین، طبق گزارش الجزیره، شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز قطعنامه‌ای را به پیشنهاد کشورهای اسلامی، تصویب کرد که طبق آن، از جامعه جهانی خواسته شده تا (رژیم) اسرائیل را بدلیل احتمال جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در غزه، در جایگاه پاسخگویی قرار دهد.

براساس این قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل از جامعه جهانی درخواست شده است تا خواستار توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی شوند.

قطعنامه شورای حقوق بشر بر این موضوع تاکید کرده است که هدف از تصویب این قطعنامه، جلوگیری از نقض بیشتر حقوق بشر در غزه است.

این قطعنامه حکم دادگاه بین المللی لاهه درباره احتمال وقوع نسل کشی در غزه را به عنوان یکی از مستندات خود مطرح کرد و همچنین استفاده رژیم صهیونیستی از مسئله گرسنگی به عنوان یک ابزار جنگی را محکوم کرد.

شورای حقوق بشر همچنین در ادامه از رژیم اشغالگر به دلیل امتناع از همکاری با گروه‌های حقیقت یاب سازمان ملل برای بررسی وقوع جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در غزه انتقاد کرد.

۲۸ عضو از ۴۷ عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل به این قطعنامه رای مثبت دادندو آمریکا، آلمان و ۶ کشور دیگر به این قطعنامه رای منفی دادند و فرانسه و آلبانی و ۱۱ کشور دیگر رای ممتنع دادند.

گفتنی است، این نخستین بار است که شورای حقوق بشر سازمان ملل، پس از ۶ از جنگ غزه و بعد از شهادت بیش از ۳۳ هزار فلسطینی، موضعی جدی مبنی بر نسل کشی در غزه، اتخاذ می‌کند.

منبع: میزان