تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹

برای انتقال هوا در ساختمان، از کانال‌های هوا با شکل‌های هندسی مختلف استفاده می‌شود. کانال اسپیرال یکی از جدیدترین انواع کانال‌هایی است که برای انتقال هوا در سیستم‌های تهویه خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همان‌طور که از نام این کانال پیداست، شکل دهانه آن دایره‌ای بوده و هوا در آن به‌صورت چرخشی جریان می‌یابد. این شیوه انتقال هوا یا به طور کلی سیال، باعث شده که بازدهی کار تهویه هوای محیط‌های مختلف به بالاترین میزان خود برسد. یکی از بهترین شرکت‌های ایرانی که مشغول ساخت و اجرای کانال اسپیرال است، شرکت اسپیرالی نام دارد. این شرکت با کمترین هزینه و در کمترین زمان کانال‌های اسپیرال مورد نیاز شما را طراحی و اجرا می‌کند.

کانال اسپیرال چیست؟

کانال اسپیرال (Spiral) نوعی کانال برای انتقال هوا در سیستم‌های تهویه خانگی و صنعتی است که اولین بار در نیمه دوم قرن بیستم اختراع شد. در این دوران مهندسان پی برده بودند که اگر شکل هندسی کانال انتقال هوا چرخشی باشد، چقدر اتلاف انرژی پایین آمده و بازدهی کار انتقال بالا می‌رود. مشکل اصلی اما این بود که در عمل ساخت این نوع کانال‌ها بسیار دشوار بود.

امروزه با استفاده از یک میله به‌صورت محور مرکزی و پیچاندن ورق گالوانیزه یا آلومینیوم دور آن، کانال اسپیرال ساخته می‌شود. در هر بار چرخش نیز یک بار ورق‌ها به هم جوش داده می‌شود. این مدل کانال‌ها، در بخش‌های مختلفی کابرد وسیع دارند. برای مثال در سیستم‌های تهویه مسکونی، اداری، بیمارستان‌ها، هتل‌ها، سوله‌ها، واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک و... از کانال اسپیرال استفاده می‌شود. برای این که بهتر بدانید کانال اسپیرال چیست بهتر است به چند عدد از ویژگی‌های جذاب آن اشاره کنیم:

  • اتلاف انرژی در کانال اسپیرال صفر بوده و تمام هوای موجود در آن انتقال می‌یابد
  • این نوع کانال‌ها در رنگ‌های مختلف قابلیت تولید دارند و برای همین بسیار زیبا هستند
  • کانال اسپیرال بسته به جنس ماده استفاده شده در ساخت آن، در تمام صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد
  • نصب این نوع کانال‌ها بسیار ساده بوده و به تعمیرات و نگه‌داری بعد از نصب نیاز ندارند
  • هزینه طراحی و اجرای آن‌ها بسیار ارزان تمام شده و برای همین گزینه‌های بسیار مناسبی برای استفاده در سیستم‌های تهویه خانگی محسوب می‌شوند

قیمت کانال اسپیرال

کانال اسپیرال به خاطر این که با مواد اولیه بسیار کمتری نسبت به دیگر انواع کانال‌ها ساخته می‌شود، درنهایت قیمت بسیار کمتری دارد. قیمت کانال اسپیرال البته بسته به شرکتی که به آن سفارش طراحی و تولید می‌دهید متغیر است اما رنج این قیمت در محدوده‌ای کمتر از رنج قیمتی کانال‌های چهارگوش قرار دارد.

شرکت اسپیرالی یکی از کمترین قیمت کانال اسپیرال را به مشتریان عرضه می‌کند که البته چند دلیل دارد:

  1. این شرکت دارای خط تولید اختصاصی کانال اسپیرال خود است که همین باعث شده زمان و قیمت کانال اسپیرال بسیار کم شود
  2. استفاده از جدیدترین متدهای روز دنیا در این شرکت باعث شده که در سریع‌ترین زمان ممکن بیشترین تعداد کانال اسپیرال ساخته شود و همین باعث شود قیمت کانال اسپیرال به کمترین میزان خود برسد
  3. شرکت اسپیرالی توانسته با حفظ کیفیت، از مواد اولیه ارزانی برای ساخت کانال اسپیرال استفاده کند که البته همین مورد روی قیمت کانال اسپیرال تاثیر بزرگی گذاشته و آن را به شدت کاهش داده است

کانال اسپیرال از نظر تلفات انرژی و البته کاربرد، به صرفه ترین و بهترین از انواع کانال تهویه صنعتی محسوب می‌شود.

در نهایت برای این که بتوانید سیستم تهویه و کانال‌کشی بسیار ارزانی داشته باشید، در مرحله اول بهترین کار این است که کانال اسپیرال را انتخاب کرده و در مرحله دوم کار طراحی و اجرای کانال اسپیرال سیستم تهویه خود را به شرکت اسپیرالی بسپارید. این شرکت با اجرای سیستم‌های تهویه و کانال کشی صنعتی زیاد برای سایپا، ایران خودرو، دی جی کالا، سازمان انرژی اتمی، شرکت ملی نفت ایران و... نشان داده که بهترین کیفیت کانال اسپیرال را عرضه می‌کند.

برچسب‌ها