سعدالله زارعی گفت: اسرائیلی که در ۳۶۰ کیلومتر و در مواجهه با قدرت محدود فلسطینیان نتوانسته است پیروز بشود، چگونه حاضر خواهد شد تا ریسک جنگ با ایران را بپذیرد؟

به گزارش همشهری آنلاین، تنش ایران و اسرائیل در این ایام به بالاترین حد خود رسیده و تهدیداتی از سوی طرفین متوجه طرف دیگر می‌شود. رژیم صهیونیستی بارها در مطبوعات و رسانه‌های رسمی و غیررسمی خود اعلام کرده است که اگر ایران دست به اقدامی بخواهد علیه رژیم صهیونیستی بزند، ما خاک ایران را هدف قرار می‌دهیم و تهران را بمباران خواهیم کرد. حتی برخی اکانت‌های وابسته به دستگاه‌های نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در فضای مجازی ایران را به حمله اتمی تهدید کردند. درباره حقیقت و عیارسنجی این قبیل تهدیدات که از سوی رژیم صهیونیستی متوجه ایران و مردم آن می‌شود، با سعدالله زارعی کارشناس مسائل منطقه گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

ابهامی ترس‌آور برای صهیونیست‌ها

زارعی در ابتدا گفت: با قطعی شدن پاسخ ایران به جنایت اخیر نیروهای اشغاگر صهیونیست مبنی بر هدف قرار دادن کنسولگری ایران در دمشق و به شهادت رساندن ۷نفر از نیروهای ایرانی که در رأس آنان شهیدانِ سرلشکر زاهدی و حاج‌رحیمی قرار دارند، این ابهام برای صهیونیست‌ها به وجود آمده است که این سطح پاسخ ایران در چه اندازه‌ای خواهد بود.

زمان برخورد ایران با اسرائیل مشخص شده است

وی افزود: با توجه به موارد قبل‌تر مثل شهادت سردار سیدرضی موسوی و ۱۵نفر از نیروهای کشورمان که موحب شد اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها بیم واکنش سخت از ایران را داشته باشند و با ارسال پیام از سوی آمریکا واکنش ایران را در سطح متوسط کنترل نمایند، در این مورد اخیر هم صهیونیست‌ها سعی داشتند با تهدید مبنی بر پاسخ متقابل در صورت واکنش ایران و بیان آماده‌باش نیروی هوایی، به نوعی ایران را از هرگونه اقدام برحذر بدارند. اما جمهوری اسلامی ایران در قبال اقدامات اسرائیل، بالاخص جنایت مربوط به کنسولگری ایران؛ تصمیم خود را گرفته است و حتی زمان آن نیز برای ایران مشخص شده؛ اما طبیعی است که این زمان مخفی بماند و هرگاه که ایران ضربه خودش را به صهیونیست‌ها وارد کند سطح و اندازه آن نیز مشخص خواهد شد.

اسرائیل حاضر به پذیرفتن ریسک جنگ با ایران نیست

زارعی بیان کرد: بنای اسرائیل برای جنگ با ایران نیست، چراکه درحال حاضر آنان در جنگ غزه دچار چالش‌های جدی‌ای شدند که بنا به برخی گزارشات موجب شده تا ۷۰ درصد نیروها و تجهیزات نظامی‌شان را از غزه خارج کنند. این به معنای شکست اسرائیل است. اسرائیلی که در ۳۶۰ کیلومتر و در مواجهه با قدرت محدود فلسطینیان نتوانسته است پیروز بشود، چگونه حاضر خواهد شد تا ریسک جنگ با ایران را بپذیرد؟ لذا تصمیم آنان و استراتژی‌شان بر جنگ نیست. رویکرد ایران هم بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در خطبه نماز عید این است که اسرائیل باید تنبیه شود و اقدام تنبیهی برای او در نظر گرفته شده. حال اسرائیل قصد دارد با تهدید و برخی سازوکارهای روانی و تبلیغاتی این برخورد ایران را محدود کرده و خطری که متوجه‌اش است را از سر بگذراند.