همشهری آنلاین: هشتمین اجلاس وزارتی مجمع کشورهای صادر کننده گاز در حالی به کار خود پایان داد که با تصویب بودجه و رسیدگی به امور مالی و اداری مجمع و پذیرش هلند به عنوان ناظر جدید، انتخاب دبیرکل را به اجلاس بعدی خود موکول کرد

به گزارش شانا، غلامحسین نوذری سه شنبه 9 تیر پس از پایان نشست وزیران عضو مجمع کشورهای صادرکننده گاز در قطر گفت: در نشست امروز ایران نقش فعالی در ارائه پیشنهادات مالی و تنظیم بودجه مجمع داشت که پیشنهاد های ارایه شده مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

وی درباره نتایج هشتمین اجلاس وزارتی مجمع کشورهای صادر کننده گاز افزود: وزیران انرژی عضو مجمع تصمیم گرفتند در اجلاس بعدی به دلیل تقاضای این کشورها، فرصت بیشتری برای بررسی انتخاب دبیرکل ارائه دهند و به این ترتیب انتخاب دبیرکل به اکتبر موکول شد.

وی ادامه داد: موضوع قیمت و بازار گاز به دلیل کاهش قیمت گاز در بازارهای جهان به پیشنهاد الجزایر در دستور کار اجلاس بعدی قرار گرفت تا هیئت اجرایی آن را بررسی کند.

وزیر نفت با بیان اینکه قطر تا آخر سال 2009 رئیس اجلاس و ونزوئلا قائم مقام کنفرانس خواهد بود، افزود: به دلیل ابراز علاقه هلند برای همکاری با مجمع، عضویت این کشور به عنوان ناظر مورد پذیرش اعضا قرار گرفت.

نروژ و قزاقستان هم در اجلاس دوحه به عنوان مهمان مجمع در اجلاس وزیران حضور داشتند.