همشهری آنلاین: دادگاه قانون اساسی آلمان پیمان اصلاحی اتحادیه اروپا را به طور بنیادین تصویب کرد، اما اثرگذاری قوی‌تر پارلمان این کشور را در تصمیم‌گیری اتحادیه اروپا خواستار شد.

خبرگزاری آلمان از کارلزروهه گزارش داد، به همین خاطر عالی‌ترین دیوان آلمان روز سه‌شنبه روند تصویب پیمان را تا زمانی متوقف ساخت که حق مشارکت دو مجلس آلمان (بوندستاگ و بوندسرات) در آن تقویت شود.

برای این منظور قرار است نشست ویژه بوندستاگ روز 26 اوت برگزار شده و حداکثر تا هشتم سپتامبر نظر نهایی خود را اعلام کند. حکم دادگاه کارلزروهه در خصوص پیمان اصلاحی اتحادیه اروپا موسوم به پیمان لیسبون با واکنش مثبت همه احزاب آلمانی مواجه شد. شاکیان نیز از این حکم اظهار رضایت کردند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت: "این روز خوبی برای پیمان لیسبون است." خوزه مانوئل باروسو، رییس کمیسیون اتحادیه اروپا هم از این حکم استقبال کرد و با صدور بیانیه‌ای در بروکسل گفت: "مطمئن هستم که این دادگاه با حکم خود راه را برای تصویب سریع پیمان لیسبون هموار ساخته است." باروسو همچنین ابراز امیدواری کرد: "روند تصویب این پیمان در همه کشورهای اتحادیه اروپا تا پاییز خاتمه یابد."