همشهری آنلاین: اسپانیا و اوروگوئه 30 ژوئن (9 تیر) اولین موارد مرگ ناشی از آنفلوآنزای خوکی را گزارش کردند.

‌در همین حال کانادا این نگرانی را ابراز کرد افراد جوان به خصوص به ویروس آنفلوآنزای خوکی آسیب‌پذیر هستند.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه در اسپانیا یک زن مراکشی 20 ساله روز سه‌شنبه به علت آنفلوآنزای خوکی در گذشت، و به اولین مورد مرگ ناشی از عفونت آنفلوآنزای آ (H1N1) بدل شد.

وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کرد این زن که هفت‌ماه باردار و دچار آسم بود،‌ به علت تشدید بیماری تنفسی ناشی از عفونت درگذشت.

بر اساس این اعلامیه او برای چندین روز درمان دریافت می‌کرد اما روز دوشنبه حال او بدتر شد،‌ و دکترها مجبور شدند با سزارین نوزاد را به دنیا بیاورند،‌ این نوزاد که با وزن کم به دنیا آمد، مبتلا به ویروس نشده بود.

 به گفته مقامات بهداشتی سه بیمار دیگر در وضعیت وخیم در بیمارستان‌های اسپانیا بستری هستند.

 مرگ او چهارمین مورد مرگ ناشی از آنفلوآنزای خوکی در اروپا محسوب می‌شود.

انگلیس در انتهای روز دوشنبه سومین مورد مرگ ناشی از آنفلوآنزای خوکی در اروپا را در یک دانش‌آموز دختر گزارش کرد که به گفته مقامات دچار مشکلات بهداشتی زمینه‌ای بود.

 مقامات وزارت بهداشت اوروگونه در مونته‌ویدئو پایتخت این کشور نیز اولین مرگ ناشی از آنفلوآنزای خوکی را در یک زن 60 ساله گزارش کردند.

 این وزارت در بیانیه‌ای اعلام کرد: "این زن در آخر روز دوشنبه در مونته‌ویدئو به علت نارسایی چند‌اندامی درگذشت، و آزمایش‌ها ابتلای این بیمار را به ویروس آنفلوآنزای آ ثابت کرد."

بر اساس اعلام وزارت بهداشت اوروگوئه 195 مورد ثابت‌شده آنفلوآنزای خوکی در این کشور رخ داده است‌، و 12 نفر از این ییماران بستری شده‌اند.

 در همین حال مقامات بهداشتی در کانادا هشدار دادند که افراد جوان با شدت بیشتری دچار عفونت با آنفلوآنزای خوکی می‌‌شوند.

 داده‌های اولیه نشان داده است که بیش از همه ویروس افراد زیر 20 سال را در کانادا را مبتلا کرده و افراد بالای 65 سال کمتر از همه مبتلا شده‌اند.

 در حین شیوع‌های فصلی آنفلوآنزا،‌ افراد سالمند 25 درصد موارد عفونت و اغلب موارد مرگ و میر را تشکیل می‌دهند.

ارقام منتشرشده بوسیله سازمان جهانی بهداشت در روز دوشنبه نشان‌دهنده آن است تعداد موارد مرگ و میر ناشی از بیماری به 311 نفر و تعداد کل عفونت‌ها به 70893 نفر رسیده است- که بیش از 10000 نفر بیش از ارقام منتشرشده در جمعه گذشته است.