گروه شهری: با تکمیل ایستگاه‌های خط سوم اتوبوس‌های تندرو، تعداد مسافرانی که روزانه از این خط استفاده می‌کنند به بیش از 250 هزار نفر می‌رسد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه 8 ضمن اعلام این خبر و با اشاره به استقبال شهروندان از اتوبوس‌های خطوط تندرو گفت: با راه‌اندازی خط سوم اتوبوس‌های تندرو، روزانه بیش از 150 هزار نفر از شهروندان شرق تهران از اتوبوس‌های این خط استفاده می‌کنند.

محمد خردمند به خط سوم اتوبوس‌های تندرو در شرق تهران اشاره کرد و افزود: این خط در فاصله پایانه خاوران- پایانه علم و صنعت به‌طور مستقل در محدوده منطقه 8قرار دارد که خطوط آن تکمیل و فقط نصب سرپناه ایستگاه‌ها باقی مانده است.

وی تاکید کرد: با توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی می‌توانیم استفاده شهروندان از خودروهای شخصی در سفرهای غیر‌ضروری را کاهش دهیم که علاوه بر کاهش مصرف سوخت، موجب روان شدن ترافیک و تسریع در رفت‌وآمد شهروندان می‌شود.

وی با اشاره به‌وجود مراکز تجاری و خرید در شرق تهران و همچنین استقرار دانشگاه‌های بزرگ همچون علم و صنعت در این نقطه از پایتخت، افزود: به‌دنبال راه‌اندازی اتوبوس‌های تندرو، تردد درون شهری دانشجویان نیز آسان‌تر شده است.

خردمند با عنوان این مطلب که در حال حاضر روزانه 150 هزار نفر از خط سوم اتوبوس‌های تندرو استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با تکمیل ایستگاه‌های این خط و ارتقای سطح خدمات‌رسانی، تعداد مسافران خط سوم اتوبوس‌های تندرو از مرز 250 هزار نفر هم بگذرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر از مجموع اتوبوس‌های خط سوم تعداد 75 دستگاه اتوبوس دوکابین است که با افزایش تقاضای سفر و متناسب با تعداد مسافران در این خط تعداد این اتوبوس‌ها نیز افزایش خواهد یافت.