تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۸

گروه شهری: مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد از بهره برداری همه بوستان‌های این اراضی به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی ایران، در 5/1 سال آینده خبر داد

بهنام اتابکی مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد پنجشنبه شب گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اراضی عباس آباد بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی ایران است، گفت: عملیات اجرای پروژه‌های این مجموعه از یک سال و نیم پیش آغاز شده است و دارای 3 بخش مذهبی، فرهنگی و تفرجگاهی با 7 بوستان است.

وی افزود: باغ موزه دفاع مقدس از پروژه‌های این مجموعه به‌زودی افتتاح می‌شود و پس از بهره برداری از 2 بوستان آب و آتش و بنادر، سایر بوستان‌های این مجموعه نیز تا 5/1 سال آینده افتتاح خواهد شد.

اتابکی هزینه عملیات اجرایی این دو بوستان را 5/4 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: چادر نمایش در بوستان بنادر با 700 متر مربع، قابلیت پخش فیلم را داراست و همچنین برج‌های آتش این مجموعه و فضای آبی آن تداعی‌کننده داستان حضرت ابراهیم(ع) است.

مدیرعامل این شرکت در ادامه بیان کرد: بوستان آب و آتش (حضرت ابراهیم) با 24000 متر مربع در شمال مجموعه اراضی عباس آباد قرار دارد و علاوه بر برج‌های آتش و آبنماهای متنوع، دسترسی برای ورود پیاده و دوچرخه از محور دیدار برای این بوستان پیش‌بینی شده است.

این بوستان در تقاطع خیابان دیدار و بزرگراه آفریقا واقع شده است و در محدوده‌ای از آبنماهای متنوع، محیطی سرزنده و جذاب در ساعات مختلف شبانه روز ایجاد می‌کند.
ورودی اصلی مجموعه از بزرگراه حقانی بعد از چهارراه جهان کودک است و دسترسی فرعی برای پیاده و دوچرخه از محور دیدار پیش‌بینی شده است.

این محدوده به‌عنوان یکی از ورودی‌های اصلی مجموعه تفرجی اراضی عباس آباد است و ورود به پارک با استفاده از 2 نشانه اثرگذار در مقیاس کلان در کنار بزرگراه (به‌عنوان علامت‌های شاخص شهری) و همچنین با استفاده از گذر پیاده در کنار پل و عبور از صفحه آب، تغییر ماهوی فضایی برای بیننده و بازدید‌کننده به‌صورت عام و سپس به‌صورت منفک شکل می‌گیرد.

فضای داخلی پارک پس از ورود، توجه هر بیننده را در مواجهه با ستون‌های منقوش با مفاهیم اسلامی- حماسی دو چندان خواهد کرد. ستون‌هایی که با تناوب هجمه‌هایی از آتش را برای بیان داستانی برگرفته از حقایق گذشته شعله ور می‌سازد و آبی جاری با نماد تطهیر کوه در میان این داستان‌ها جاری است.

تندیس حضرت ابراهیم، برج‌های آتش، آبنمای موزیکال و آمفی تئاتر از شاخصه‌های این بوستان است.وی با اشاره به ویژگی‌های بوستان بنادر، اذعان داشت: این بوستان نیز با 34 هزار متر مربع زیر بنا، دارای مسیر پیاده‌رو، درشکه‌رو و دوچرخه‌روست و همچنین وسایل تفریحی مانند خودران، راپل و غیره در آن وجود دارد.

اتابکی خاطر نشان کرد: کشتی بزرگی به مقیاس واقعی در قالب رستوران لوکس در مجاورت فضای سبز بزرگراه‌های مدرس- همت در این مجموعه طراحی شده و در آینده نزدیک ساخته می‌شود.

براساس این گزارش 2 بوستان بنادر و آب و آتش، امشب به‌طور رسمی و با حضور شهردار تهران افتتاح خواهد شد.