به گزارش همشهری آنلاین، دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) بود که خبر توقف خدمت رسانی با قطارهای تندور در خط ۵ مترو منتشر شد و بلافاصله مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران بیانیه ای را منتشر و از شهروندان و مسافران بابت این اختلال عذرخواهی کرد.
همان روز رضا محمدنزاد مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران هم در گفت و با خبرنگار همشهری آنلاین، ضمن تایید خبر گفت: «از صبح امروز در خط ۵ شاهد اختلال در سیستم علائم بودیم که دلایل آن در دست بررسی است و کمیسیون سوانح امروز تشکیل شد تا علل این اتفاق شناسایی شود. سعی می کنیم تا مشکل در اسرع وقت حل شود و خدمت رسانی ها از سر گرفته شود.»
دقایقی پیش هادی زند ضمن قدردانی از سعه صدر مسافران به علت حذف قطارهای تندرو خط پنج در روزهای اخیر به علت مشکل فنی، گفت که از صبح امروز (۱۲ اردیبهشت) با پایان عملیات رفع اختلال سیستم علائم خط پنج، اعزام قطارهای تندرو نیز طبق برنامه زمانبندی در حال انجام است.