دستورالعمل نقل و انتقالات فرهنگیان در سال تحصیلی 89-88 برای رفع کمبود و توازن نیروی انسانی مناطق آموزشی و ایجاد زمینه مساعد برای استفاده بهینه از نیروی انسانی آموزش و پرورش ابلاغ شد.

تمامی مشمولان طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان که متقاضی انتقال از استانی به استان دیگر هستند، (اعم از آموزگار، دبیر، مشاور، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مدرس و غیره) و همچنین متصدیان آزمایشگاه و مشاغل امور دفتری، کتابدار، مراقب سلامت (مربیان بهداشت مدارس) و کارکنان مدارس استثنایی (آموزشی و اداری مطابق جداول نیاز و عدم‌نیاز) باید نسبت به دریافت فرم‌های انتقال از طریق اداره کل امور اداری سازمان آموزش و پرورش استان اقدام کنند.

دریافت رایانه‌ای فرم نقل و انتقال برای فرهنگیان تهرانی از طریق سامانه اینترنتی www.Tehranedu.ir فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در دستور العمل نقل و انتقالات فرهنگیان در سال تحصیلی 89-88 که توسط معاونت برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش به سازمان‌های آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شده، آمده است: ضوابط و مقررات عمومی متقاضیان انتقال ابتدا، سابقه اشتغال و دارا بودن حکم استخدام رسمی یا پیمانی با حداقل 5سال سابقه اشتغال تمام وقت در آموزش و پرورش تا پایان آذر ماه 88 است.

براساس این بخشنامه، انتقال به کلانشهرهای تهران، اصفهان، ‌شیراز، مشهد و تبریز در کلیه رشته‌ها ممنوع است و انتقال نیروهای حق‌التدریس، کارکنان قراردادی و افراد دارای طرح و تعهد خاص منطقه‌ای نیز براساس این شیوه‌نامه امکان‌پذیر نیست.

در ادامه این دستورالعمل آمده است: مراجعه نکردن افراد خواهان انتقال به محل‌های تعیین شده پس از اعلام نتیجه، غیبت تلقی می‌شود و ضمن ممانعت از پرداخت حقوق و مزایا با این افراد، برابر مقررات رفتار خواهد شد.

همچنین، متقاضیانی که در سال‌های تحصیلی 86-85، 87-86 و یا 88-87 از کلانشهر‌ها خارج شده‌اند، نمی‌توانند نسبت به تکمیل فرم‌های انتقال به سایر شهرها (به جز کلانشهرها) ‌اقدام کنند.

موارد استثنای این بخشنامه نیز اینگونه اعلام شده است: همسران جانبازان درصورت تغییر محل اشتغال‌ آنها با ارائه تاییدیه از مراجع ذیصلاح، آزادگان و همسران آنها با ارائه مدارک و مستندات تایید شده از سوی بنیاد شهید، جانبازان 25 درصد به بالا، پدر و مادر و فرزند شهید با ارائه مستندات، شخص فرهنگی که بیماری صعب‌العلاج همسر یا فرزندش مانع از انجام وظیفه قانونی وی می‌شود، همکار فرهنگی دارای فرزند معلول جسمی و ذهنی و زنان فرهنگی که دارای همسر نظامی یا انتظامی هستند و مجبور به تبعیت از انتقال اجباری همسرشان هستند، جزء موارد استثنای این دستورالعمل محسوب می‌شوند.