سید جعفرتشکری هاشمی عضو شرای شهر تهران با تاکید بر لزوم همدلی بین اعضای شورای شهر و شهرداری تهران، می گوید این موضوع زمانی موثر خواهد بود و دوام خواهد شد که تمام افراد در عین حال به تک تک وظایف خودشان عمل کنند.

به گزارش خبرنگار همشهری، سید جعفرتشکری هاشمی عضو شرای شهر تهران توصیه و تذکرات مهندس مهدی چمران مبنی بر لزوم همدلی تمام اعضای مدیریت شهری می گوید:«همدلی حتما در یک کار جمعی ضرورت است و اصولا بدون همدلی یک تیم نمی تواند به اهداف کاری خودش دست پیدا کند، اما همدلی باید مبتنی و متکی بر یک ساختار سالم و انجام وظایت تک تک اعضا باشد. اگر قرار باشد که همه مسائل را بخواهیم با موضوع همدلی حل و فصل کنیم به نظر منطقی نیست.»

تشکری ادامه داد:«یکسری وظایف برای هر فردی چه در شهرداری و چه در شورا تعریف شده است که همه باید متعهد به آن وظایف باشند و در بحث تسهیل گری و عمق بخشیدن از موضوع همدلی استفاده کنیم. اگر بخواهیم تمام وظایف و ساختار ها را نادیده بگیریم و بخواهیم صرفا برمبنای همدلی کارها را پیش ببریم، خب این شرایط نمی تواند تداوم و عمق داشته باشد.»

او در پایان افزود:«بنابراین ضمن تاکید بر اینکه در انجام کار جمعی و تیمی باید خمیرمایه ما همدلی باشد، اما تاکید می کنم که اگر دستگاه های مرتبط چه شهرداری و چه شورا به وظایف قانونی خودشان عمل نکنند و و چارچوب های تعریف شده را در ملاحظات خود نیاورند یا رفتاری خارج از مقررات صورت بگیرد، همدلی تنها یک پوشش غیر موثری خواهد شد و خیلی زود این همدلی رنگ می بازد. اما اگر ما به وظایف خودمان درست عمل کردیم و قواعد کار را رعایت کردیم، در این شرایط همدلی می تواند یک چاشنی اثربخش باشد.»