مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در مراسم افتتاح تقاطع غیرهمسطح بزرگراه های شهید نواب و تندگویان گفت: با وجود معارضین تأسیساتی و پیچیدگی‌های اجرایی، زیرگذر این پروژه به بهره‌برداری رسید و از این به بعد بر تکمیل دیگر دسترسی‌های تقاطع متمرکز خواهیم بود.

به گزارش همشهری آنلاین؛ مهدی صداقتی با اشاره به بهره‌برداری از فاز نخست پروژه تقاطع غیرهمسطح بزرگراه‌های شهید نواب و شهید تندگویان در دی ماه سال ۱۴۰۲ گفت: دسترسی شمال به جنوب این تقاطع روز گذشته -دوشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳- با تعریض این معبر از ۲ خط عبوری به ۳ خط در طراحی جدید، گشایش یافت.

صداقتی با اشاره به در آیین بازگشایی زیرگذر مذکور تأکید کرد: بر اساس تأکید معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، به محض اتمام عملیات اجرایی هر یک از پروژه‌ها، دسترسی‌های لازم برای شهروندان تأمین خواهد شد و وقفه‌ای در این خصوص نخواهیم داشت. بر همین اساس، با وجود حجم گسترده و فشردگی فعالیت‌های نهایی در پروژه زیرگذر نواب_تندگویان، روز گذشته مسیر برای استفاده شهروندان محترم بازگشایی شد.

او با یادآوری اینکه عملیات اجرایی زیرگذر شمال به جنوب بزرگراه شهید تندگویان به عنوان فاز ۲ پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید نواب_شهید تندگویان بلافاصله پس از افتتاح فاز یک و اعمال انحراف ترافیک مورد نیاز، تسریع شد، ادامه داد: با وجود معارضان تأسیساتی و پیچیدگی‌های اجرایی، زیرگذر این پروژه به بهره‌برداری رسید و از این به بعد بر تکمیل دیگر دسترسی‌های تقاطع متمرکز خواهیم بود.

صداقتی با بیان اینکه این زیرگذر شمالی- جنوبی نقش هدایت ترافیک از محدوده میدان بهمن به سمت بزرگراه آزادگان را بر عهده دارد، افزود: مسیر شمال به جنوب بزرگراه شهید تندگویان به صورت روسطحی وجود داشت اما با انتقال ترافیک به سطح زیرین، فضای روسطحی جهت اجرای یک دسترسی جدید و مهم یعنی مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید تندگویان به بزرگراه نواب آزادسازی می‌شود.

او در تشریح مشخصات فنی زیرگذر شمال به جنوب تقاطع شهید نواب-تندگویان گفت: زیرگذر بزرگراه شهید تندگویان به طول ۶۶۷ متر با احتساب شیبراهه ها و عرض ۱۳.۵ متر، شامل ۲ خط عبوری، یک خط اضطرار و ۲ پیاده‌رو بوده و برای احداث آن ۲۰۸ حلقه شمع اجرا شده است.

صداقتی معارضین زیرگذر را شامل کانال بهمنیار و طارمی، لوله آب ۱۱۰۰ میلیمتر، لوله فاضلاب ۱۲۰۰ و ۶۰۰ میلیمتر، ۴ پایه تیر روشنایی، منهول اداره آب و برق و دوربین ترافیکی برشمرد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به استفاده از ۲۵۰۰ تن آسفالت برای احداث این زیرگذر، در خصوص اقدامات پیش‌ روی این پروژه گفت: پس از هدایت ترافیک شمال به جنوب بزرگراه شهید تندگویان به زیرگذر و آزادسازی فضای روسطحی، عملیات اجرایی فاز ۳ پروژه یعنی احداث مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید تندگویان به بزرگراه نواب آغاز می‌شود.

او یادآور شد: تقاطع نواب-تندگویان فاقد دسترسی جنوب به شمال بوده و شهروندان می‌بایست با طی ۱.۵ کیلومتر مسیر اضافی از جنوب بزرگراه شهید تندگویان و از طریق میدان بهمن به شمال بزرگراه شهید نواب تغییر مسیر دهند. بنابراین احداث این دسترسی جدید در فاز ۳ علاوه بر کاهش پیمایش‌های اضافی، کاهش بار ترافیک میدان بهمن و بخش های شمالی بزرگراه شهید تندگویان را در پی خواهد داشت.

به گفته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، فاز ۴ پروژه به تکمیل پل چپ‌گرد این تقاطع اختصاص دارد و امکان اتصال جنوب بزرگراه نواب به شمال بزرگراه شهید تندگویان و میدان بهمن را فراهم می‌سازد. با تکمیل این پل، گردش‌های اضافی در جنوب بزرگراه شهید تندگویان به میزان ۳ کیلومتر کاهش خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها