مؤسسه استاندارد به جای دفاع از ایمنی خودروها و با نادیده گرفتن مصوبات دولت به روابط عمومی وزارت صنایع و خودروسازان تبدیل شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با انتقاد از عملکرد مؤسسه استاندارد گفت: متأسفانه خودروسازان هنوز موفق نشده‌اند به‌طور کامل مصوبه دولت برای نصب ترمز ضد‌قفل و برچسب انرژی را اجرا کنند.

محمد رویانیان به ایسنا گفت: خودروسازان درخصوص نصب ترمز ضد‌قفل (ای‌بی اس) و برچسب انرژی روی خودروهای تولیدی همکاری خوبی کرده‌اند ولی هنوز مشکلاتی وجود دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه مؤسسه استاندارد باید از ارتقای کیفیت و ایمنی خودروها حمایت کند نه از خودروسازان، تصریح کرد: توصیه ما به مؤسسه استاندارد این است که با تعامل با پلیس، سازمان حفاظت محیط‌زیست، سایر دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز دانشگاهی به رسالت حقیقی خود به‌طور صحیح عمل کند.
مؤسسه استاندارد به جای اجرای وظایف خود و دفاع از ارتقای ایمنی خودروها علیه مصوبات دولت حرف می‌زند که این امر جای بسی تعجب و تأسف دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی  همچنین درباره ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهوری گفت: در این نامه درخواست شده است که مشخص شود  چرا مصوبات دولت اجرا نشده و چگونه باید اجرا شود. 

وی تصریح کرد: البته وزارت صنایع نیز باید در جهت استانداردسازی خودروهای تولید داخل و همچنین کاهش مصرف سوخت در موتور خودروهای تولیدی تا سال 1390 به تکالیف خود اقدام کند که متأسفانه عمل امیدبخشی تا‌کنون در این زمینه مشاهده نشده است.