به گزارش همشهری آنلاین؛ شهریار افندیزاده درباره آخرین وضعیت پارک حاشیهای گفت: شورای ترافیک شهر تهران در مرحله اول طراحی پارکهای حاشیهای قرار شد تا ۱۲۰ هزار فضای پارک را در مناطق ۲۲گانه پایتخت جانمایی کند. در سالهای مختلف با توجه به انعقاد قراردادهای مختلف با شرکتهای گوناگون این طرح دنبال شد. در سال ۱۴۰۲ تلاش شد با نگرش جدید و با برنامههای اقتصادی بهتر کار از طریق شرکتهای توانمند دنبال شود. در پایان سال ۱۴۰۲ انعقاد قراردادی با یکی از شرکتها انجام شد و منجر به این شد تا فضاهای منطقه یک، ۴ و ۵ تهران که حدود ۳۰ هزار فضای پارک است را با یک برنامه مناسب ساماندهی کند.
افندیزاده ادامه داد: البته پارک حاشیهای برای توقفهای کوتاه مدت ایده مناسبی است تا دیگر خودروها که در بازه زمانی طولانی مدت نیاز به توقف دارند به پارکینگ عمومی مراجعه کنند.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران به دنبال تکمیل پارکینگ های عمومی و احداث پارکینگهای مکانیزه است، خاطرنشان کرد: محل دقیق پارکینگهای عمومی پیش بینی شده و مشخص شده است اما درخصوص پارکهای مکانیزه به تمام شهرداری های مناطق ابلاغ شده تا در این باره اقدامات لازم را لحاظ کنند.
او بیان داشت: در این راستا باید تکمیل اطلاعات به درستی صورت گرفته و فضاها معرفی بشود. اما باید در ابتدا پارکینکهای مکانیزهای که در سنوات قبل به بهره برداری رسیده و اکنون از کار افتاده و یا در نقاط نامناسبی جانمایی شده را بازسازی کنیم و به محدوده مناسب منتقل کنیم. تا یک ماه دیگر فضاهای پارکهای مکانیزهای که در دستور کار سال ۱۴۰۳ شهر تهران قرار دارد را مشخص میکنیم.
افندیزاده با بیان اینکه برای ساخت فضای پارکهای مکانیزه آمادگی همکاری با سرمایه گذاران را داریم، عنوان کرد: به مجرد بررسی نهایی درخصوص پارکهای حاشیهای سایر مناطق را نیز برای جانمایی پارکهای حاشیهای آماده میکنیم. این نیازمند انعقاد قرارداد مجدد است تا فعلا ۱۴ منطقه دیگر را در لیست نهایی پارکهای حاشیهای قرار بدهیم. در این رابطه هماهنگیهای لازم نیز با پلیس راهور از سوی شهرداری تهران انجام گرفته است.