در ٢ ماه اخیر ذخیره آب سدهای طرق، کارده، دوستی و ارداک به عنوان سدهای تامین کننده آب کلانشهر مشهد به کمتر از پنج درصد رسیده بود.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: بارش های سیلابی اخیر در این کلانشهر منجر به افزایش ذخیره آب در سدها شده است.

حسین اسماعیلیان اضافه کرد: هم‌اینک در پی‌بارش‌های اخیر، حجم ذخیره آب سدها به ١١ درصد رسیده است.

اسماعیلیان ادامه داد: میزان بارندگی در مشهد در سال گذشته نسبت به متوسط بلندمدت ۴۵ درصد کاهش داشت، اما در اردیبهشت ماه امسال ١١� میلیمتر در شهرستان مشهد بارندگی ثبت شد که این رقم در مدت مشابه پارسال ١٢ میلیمتر و در دوره بلندمدت ٣� میلیمتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: همچنین مجموعا در سال جاری تا کنون حجم بارندگی در مشهد ٢۴٢ میلیمتر است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ٨٣ میلیمتر و در دوره بلندمدت ٢٢٨ میلیمتر بود.

اسماعیلیان اضافه کرد: همچنین بارش‌های رگباری اخیر نقش مهمی در تغذیه سفره‌های آبی زیرزمینی داشته است و مشکل روستاییان که در پی خشکسالی‌های اخیر با خشک شدن چشمه‌ها، قنوات و چاه‌ها درگیر بودند، تا حدودی مرتفع می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با بیان اینکه سیلاب دیروز خللی در شبکه آب شرب و خسارتی بر تاسیسات این شرکت وارد نکرد، افزود: تاسیسات آبرسانی در ٣٣ روستا در شهرستان مشهد دچار خسارت شد که تا کنون مشکل ١۶ روستا مرتفع شده و مابقی نیز تا اواخر امشب برطرف می شود.

ان

منبع: تسنیم