تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹

نماینده شهرستان سراب در مجلس شورای اسلامی به همشهری می گوید: «بنده به نوبه خودم ضایعه بزرگ شهادت آیت الله رئیسی، آیت اله آل هاشم، وزیر امور خارجه، استاندار و همراهانشان را تسلیت عرض می کنم.»

به گزارش همشهری آنلاین، یوسف داودی درباره ویژگی های شخصیتی حجت الاسلام آل هاشم عنوان می کند: «ایشان شخصیتی مردمی و بسیار محبوب بود و جایگاه ویژه ای در استان آذربایجان شرقی داشتند. به عنوان محور و مرکز ثقل وحدت بین تمام مسئولان، اعم از دولتی، نمایندگان مجلس و سایر دستگاه ها بودند و در واقع نقش برجسته ای را ایفا می کردند.»

او می گوید: «ایشان زمانی که به عنوان رئیس عقیدتی و سیاسی در ارتش مسئولیت داشتند، در پشتیبانی جبهه، تامین نیروها، امکانات و... بسیار توانمند عمل کردند. آیت الله آل هاشم درباره مشکلاتی که در جبهه وجود داشت، به طور مستقیم برای رفع آن ورود می کردند که بنده از نزدیک در جریان بودم.»

داودی یادآور می شود: «تیزهوشی، مدیریت و وقت شناسی در شرایط خاص در مورد آذربایجان اتفاق می افتاد، از ویژگی های خاص او بود.»

نماینده سراب تاکید می کند: «نکته دیگر تواضع ایشان بود که گاهی با حمل و نقل عمومی مانند تاکسی، اتوبوس و مترو رفت و آمد می کردند و به نوعی جایگاه مردمی را به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز زبانزد بود.»

یوسف داودی می گوید: «آیت الله آل هاشم بسیار شخصیت دوست داشتنی، با سواد و بسیار موثر بودند. ارتباطاتی هم که با وزرا، هیات دولت، رئیس جمهوری محترم و مقام معظم رهبری داشتند، در سطح بسیار بالایی بود.»

او اضافه می کند: «پروژه های مهمی که در این سال ها در استان آذربایجان شرقی داشتیم، مانند راه آهن تبریز-میانه، صنعت مس و ... به طور مستقیم ورود می کردند تا پروژه ها به سرانجام برسد.»

منبع: روزنامه همشهری