همشهری آنلاین - سپیده بهکام: تقاضا برای خرید سهام مخابرات پس از مدت‌ها دوباره در بورس تهران افزایش پیدا کرد و روز سه‌شنبه 23 تیرماه به 3.23 میلیون سهم به ارزش 5.7 میلیارد ریال رسید.

پس از مخابرات پرتقاضاترین سهم امروز بورس اوراق بهادار تهران سهام ماشین‌سازی اراک بود و 403 نفر اقدام به خرید 3.9 میلیون سهم این شرکت که 3.24 میلیارد ریال ارزش داشت کردند.

در سوی دیگر بازار، سایپا پرعرضه‌ترین سهم بود و در صدر جدول عرضه جای گرفت. طی دادوستدهای امروز یک هزار و 619 دستور فروش صادر شد تا 3.22 میلیون سهم این شرکت به ارزش 5.7 میلیارد ریال به فروش گذاشته شود.

سرمایه‌گذاری پتروشیمی هم دومین سهمی بود که امروز با بیشترین حجم عرضه روبرو شد؛ حجم عرضه سهام این شرکت 6.4 میلیون سهم به ارزش 4.4 میلیارد ریال بود.

گزارش‌های رسیده از تالارهای معاملات نشان می‌دهد امروز روند حرکت شاخص‌های بورس تهران صعودی شد و شاخص کل قیمت سهام با افزایش 26.3 واحدی به 9 هزار و 379 واحد رسید.

همچنین شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) امروز با 26.2 واحد رشد و شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) با 1.8 واحد افزایش مواجه شدند.

امروز باز هم به علت رقابت شدید و به اتمام رسیدن وقت معاملات باز هم معامله سهام بانک صادرات انجام نشد و ادامه رقابت به فردا - 24 تیرماه -  موکول شد.

در این روز در ادامه رقابت روز 22 تیرماه، تعداد 840.15 میلیون سهم معادل 5 درصد از سهام شرکت بانک صادرات ایران متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران به صورت یکجا و نقد و اقساط (25 درصد نقد و 75 درصد اقساط ، طبق شرایط اعلامی) به قیمت پایه رقابت شده هر سهم یک هزار و 314 ریال آماده عرضه شد ولی به دلیل رقابت در دقایق پایانی جلسه معاملاتی تا قیمت یک هزار و 362 ریال، ادامه رقابت به فردا موکول شد.

در ضمن بلوک دوم سهام بانک صادرات هم با همان شرایط بلوک اول به قیمت پایه هر سهم یک هزار و 234 ریال، فردا چهارشنبه 24 تیرماه عرضه می‌شود.