همشهری آنلاین: معاون سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری سال 88 تا دهم مرداد خبر داد.

به گزارش ایسنا، ابراهیم خدایی با بیان اینکه نتایج اولیه کنکور سراسری تا دهم مرداد اعلام خواهد شد، گفت: در آزمون سراسری سال 88 بیش از یک میلیون و 300 هزار داوطلب ثبت‌نام کردند که از این تعداد 163 هزار نفر یعنی حدود 7/11 درصد ثبت‌نام‌کنندگان کنکور در جلسه غایب بودند.

وی با بیان اینکه مهلت انتخاب رشته داوطلبان 4 روز پس از اعلام نتایج آغاز می‌شود، اظهار کرد: بر این اساس داوطلبان کنکور برای انتخاب رشته پنج روز مهلت دارند.

وی با اشاره به طراحی نرم افزار راهنمای انتخاب رشته برای داوطلبان کنکور اظهار کرد: نرم افزار شبیه سازی شده انتخاب رشته امسال به گونه‌ای طراحی شده که کلیه ضوابط سال 88 در آن پیاده سازی شده است و در پی آن می‌تواند یکسری از رشته‌ها را که احتمال قبولی داوطلب در آن بیشتر است را به کنکوری‌ها پیشنهاد دهد.

وی افزود: این نرم افزار نسبت به سال گذشته بهینه سازی شده و نقاط ضعف آن برطرف شده است بنابراین انتظار می‌رود که بتواند راهنمای دقیقتری نسبت به سال گذشته برای داوطلبان داشته باشد، چراکه کلیه تغییرات و ضوابط کنکور88 از جمله بومی گزینی در آن اعمال شده است.

خدایی در خاتمه با بیان اینکه اسامی پذیرفته شدگان نهایی کنکور سراسری نیمه دوم شهریور اعلام می‌شود، اظهار کرد: در آزمون سراسری سال جاری حدود 600 هزار نفر پذیرفته خواهند شد.