جعفر قنادباشی گفت: گردان‌های القسّام در یکی دو روز اخیر توانستند دو موفقیت چشمگیر کسب کنند، اول به اسارت در آوردن چند سرباز صهیونیست در درگیری‌ها و دومی هدف قرار دادن تل‌آویو با 12 موشک. این اقدامات مهمِ مقاومت فلسطینی نوعی جنون را برای صهیونیست‌ها به وجود آورد.

به گزارش همشهری آنلاین؛ شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه شب خونینی را از سر گذرانده است. رژیم صهیونیستی با شلیک چند موشک سنگین و قدرتمند منطقه‌ای را هدف قرار داد که بیش از ۱۰۰ هزار آواره فلسطینی در آن پناه گرفته بودند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی چنین توجیه می‌کنند که ما هدفمان اعضای حماس بوده و این آتش است که با شعله‌گرفتنش موجب شده افراد دیگری هم قربانی شوند. فعلاً از این جنایت 45 نفر جان‌باختند و این عدد به ثبت رسیده؛ همچنین تعدادی از این شهدا کودکان هستند. برای بررسی این موضوع و اقدامات جنون‌آمی اسرائیل با جعفر قنادباشی گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

نشانه‌ای که به ما می‌گوید صهیونیست‌ها در چه وضعیتی قرار دارند

قنادباشی در ابتدا گفت: اگر ما هیچ دلیل و نشانه‌ای نداشته باشیم که ناامیدی و به بن‌بست رسیدن سران صهیونیستی در جنگ اخیر را ثابت کند، اقدام بی‌رحمانه آنان در شب گذشته و یورش بی‌دلیلشان به رفح این مسأله را برای ما ثابت می‌کند که اسرائیل در چه وضعیت وخیمی قرار دارد که به بی‌پناهان رفح حمله می‌کند.

جنونِ اسرائیلی‌ها از موفقیت‌های مقاومت

وی افزود: گردان‌های القسّام در یکی دو روز اخیر توانستند دو موفقیت چشمگیر کسب کنند، اول به اسارت در آوردن چند سرباز صهیونیست در درگیری‌ها و دومی هدف قرار دادن تل‌آویو با 12 موشک. این اقدامات مهمِ مقاومت فلسطینی نوعی جنون را برای صهیونیست‌ها به وجود آورد که برای راضی کردن خود و البته صهیونیست‌های سرزمین‌های اشغالی مجبور شدند این چنین دست به جنایت بزنند و بعد ادعا کنند ما هدفمان نیروهای حماس بود و قصد مورد هدف قرار دادن مردم را نداشتیم!

اسیرگیری ادامه دارد...

این تحلیلگر مسائل منطقه ادامه داد: اسرائیل که قرار بود در پاسخ به طوفان‌الاقصی اسرای خود را از دست نیروهای مقاومت آزاد کرده و حماس را نابود کند، در حال حاضر باز هم در میدان نبرد ناکام مانده و اسیر می‌دهد. همین موضوع به خوبی بیانگر حقیقت میدانی منطقه است. این که اسرائیل چادر زنان و کودکان را مورد هدف قرار می‌دهد و بعد توجیه می‌کند قصد ما صرفا اعضای حماس بوده، کسر پرستیژ و شأن آنان است.

فشار بین‌المللی بر اسرائیل

قنادباشی در انتها گفت: ناکامی‌های میدانی از یکطرف، و چالش‌هایی حقوقی و بین‌المللی اسرائیل از سوی دیگر منجر شده آنان برای ارضای خود دست به جنون‌آمیزترین اقدامات بزنند. به رسمیت شناخته شدن فلسطین از سوی چند کشور اروپایی و همچنین موضوع مطرح شدن دوباره جنایات اسرائیل در دادگاه لاهه حسابی رژیم صهیونیستی را در یک بحران و فشار فرو برده است که در نتیجه آن شاهدیم دست به چنین اقدامات بی‌رحمانه می‌زند.