همشهری آنلاین: دکترحداد عادل گفت: قدم‌های استواری در هفتمین اجلاس مجالس کشورهای آسیایی در تهران برداشته شد

رییس مجلس شورای اسلامی که به هنگام بدرقه محمود الابرش در فرودگاه مهراباد تهران با خبرنگاران گفت وگو می‌کرد ، افزود: هرچند که در ابتدای راه هستیم اما خوشبختانه این راه هموار شده است .

وی افزود: تلاش خواهیم کرد با نزدیکتر کردن دیدگاهها به سوی یک مجلس قدرتمند در چند ساله آینده برسیم .

حداد عادل در ادامه گفت : در این اجلاس فرصت مغتنمی بوجود آمد تا علاوه بر همکاری‌های منطقه‌ای ،گفت وگوهای دوجانبه‌ای در تحکیم روابط ایران و سوریه داشته باشیم .

محمود الابرش رییس مجلس مردمی سوریه به هنگام ترک تهران گفت: لازم می دانم از استقبال گرم مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران کمال تشکر را بنمایم .

وی افزود: نفس وجود مجلس آسیایی در عرصه بین‌المللی از جایگاه قابل توجهی برای مناسبات کشورهای این قاره برخوردار است و همان طوریکه رییس جمهوری محترم ایران پیشنهاد کردند این مجلس باید به اتحادیه‌ پارلمان آسیایی تبدیل شود .

الابرش درخصوص دستاوردهای این اجلاس گفت: همین قدر که برای تحکیم مناسبات یک قدم مهم برداشتیم خود بزرگترین دستاوردی است که در این اجلاس بدست آورده‌ایم .

اجلاس سه روزه هفتمین مجالس کشورهای آسیایی روز یکشنبه بیست و یکم آبان ماه با سخنان "محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری آغاز شد و سه شنبه شب با سخنان "غلامعلی حداد عادل" رییس مجلس شورای اسلامی پایان یافت.

هفتمین اجلاس مجمع عمومی انجمن مجالس آسیایی با حضور روسا و نمایندگان مجالس ‪ ۳۹‬کشور عضو و ‪ ۲۰‬کشور غیر عضو آسیایی به ریاست مجلس شورای اسلامی برگزار شد.