منصور حقیقت‌پور گفت: در مدل حکمرانی ما، تمام وسایل و راه‌ها برای رسیدن به اهداف خود وجود دارد و در این مسیر اصلا انتظار نمی‌رود که با زیرپاگذاشتن اخلاق و صداقت راهی به منزل برسد، که بدون رعایت این امر فضیلت‌مندانه هدفی محقق نخواهد شد. مجلس از این طریق به اهدافش خواهد رسید.

به گزارش همشهری آنلاین، اولین جلسه علنی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور جمعی از مقامات کشوری و لشکری و منتخبان مجلس دوازدهم برگزار شد. در این مراسم هم‌چنین پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مناسبت آغاز دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی توسط حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرائت شد. رهبری معظم در این پیام مثل دوره‌های قبل، توصیه‌هایی را بنا به شرایط و اقتضائات جامعه به نمایندگان مجلس داشتند که پایداری به اخلاق، دوری از نزاع و همراهی و همدلی در کار مهم‌ترین سرفصل‌های توصیه رهبری به منتخبان مردم بود. برای بررسی بهتر توصیه‌های رهبری با منصور حقیقت‌پور ادوار مجلس شورای اسلامی گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

مجلس با رعایت تقوا و اخلاق به اهدافش می‌رسد

حقیقت‌پور در ابتدا گفت: تأکید مقام معظم رهبری به اخلاق‌مداری و نصب‌العین قرار دادن تقوا و صداقت، دقیقا در راستای فرمایش نبی مکرم اسلام است که فرموده بودند: انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق. در مدل حکمرانی ما، تمام وسایل و راه‌ها برای رسیدن به اهداف خود وجود دارد و در این مسیر اصلا انتظار نمی‌رود که با زیرپاگذاشتن اخلاق و صداقت راهی به منزل برسد، که بدون رعایت این امر فضیلت‌مندانه هدفی محقق نخواهد شد.

مجلس باید با اقدامات مثبتش وحدت به وجود آمده را حفظ کند

وی افزود: با اتفاقی که برای ریاست‌جمهوری کشورمان شهید رئیسی و وزیرامور خارجه، شهید امیرعبداللهیان رخ داد، بار دگیر روح وحدت در جامعه ما دمیده شده است. این اتفاق موجب شد که مردم ذیل نظام و کشور به یک وحدت و همراهی برسند، از این جهت یک فرصت و سرمایه‌ای برای ما به دست آمده که انتظار می‌رود از آن به نحو احسن توسط نمایندگان در جهت پیشبرد اهداف متعالی استفاده شود.

مجلس باید از عوامگرایی پرهیز کند

او ادامه داد: آروزی ما کارآمدی و موفقیت مجلس است. در حقیقت همانطور که در پیام رهبری هم اشاراتی به آن شد هدف مجلس نباید به سمت مسائل دم دستی برود. مصوبات مجلس اگر کم‌باشد ولی هدفمند و راه‌گشا باشد بسیار مؤثر و مطلوب است. موضوع مهم این است که مجلس از عوامگرایی پرهیز کند و تمرکز خود را بر مصوبات کارآمد بگذارد. الآن برخی شهرها دارای سد است که پشت آن سدها اصلا آبی وجود ندارد! علت چیست؟ علت آن است که نماینده‌ای تأکید دارد حتما در شهر و حوزه خود سد درست شود. این اقدامات باید از نمایندگان به دور باشد تا ان شاالله شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه باشیم.