این روزها که هوای تهران رو به گرمی رفته، گردش در روستاهای اطراف تهران و تماشای جاذبه‌های طبیعی در هوای خنک این مناطق لذت‌بخش است.  یکی از این روستاها که در حریم غرب پایتخت و چند کیلومتری تهران قرار دارد، «باغ دره» است.

همشهری: روستای زیبای باغ‌دره در شمال غرب تهران از توابع بخش کن و کمی بالاتر از سولقان واقع شده است. این روستای کوهستانی در زبان محلی «سنگون» نیز نامیده می‌شود. باغ‌دره با طبیعت زیبا و وجود یکی از زیباترین و پرآب‌ترین رودخانه‌های تهران انتخاب خوبی برای گذراندن تعطیلی پایان هفته است.

استراحت در حریم رودخانه

روستای باغ دره انتخاب مناسب برای عکاسی در فصل بهار است چون درختان باغ‌ها به‌ویژه زردآلو، آلبالو، گیلاس و سیب شکوفه می‌دهند. همچنین اطراف آبشار سنگان مملو از ریواس می‌شود. همچنین رودخانه آن از دیگر جاذبه‌های تفریحی است که از ارتفاعات بلند توچال سرچشمه می‌گیرد و با جوش و خروش فراوان از آبادی‌ها و روستاهای قسمت پایین دست عبور می‌کند. درواقع این رودخانه یکی از زیباترین و پرآب‌ترین رودخانه‌های تهران است که حتی آب دریاچه مصنوعی در «چیتگر» را هم تامین می‌کند.

اطلاعات فوری:

نشانی: جاده امامزاده داوود، بالاتر از سولقان

چطور برویم: از میدان شهران به سمت خیابان شهران بروید. سپس وارد جاده امامزاده داوود شوید. پس از ۱۰ کیلومتر تابلوی روستا نمایان می‌شود.

امکانات: بوم گردی، آلاچیق، رستوران بین راهی، سرویس بهداشتی

امکان کمپ زدن: دارد

ویژگی: جاذبه‌های طبیعی

منبع: روزنامه همشهری