نتایج تورنمنت مجارستان تکلیف ملی‌پوشان ایران در رشته کشتی فرنگی را در المپیک پاریس را مشخص خواهد کرد.

همشهری آنلاین| شاگردان حسن رنگرز در ۲رقابت کسب سهمیه المپیک موفق شدند سهمیه کامل (۶ سهمیه) را برای حضور در المپیک پاریس کسب کنند. علیرضا مهمدی دروزن ۸۷ کیلوگرم، محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم ملی‌پوشان ایران در رقابت‌های المپیک هستند.اما تکلیف اوزان ۶۰، ۶۷ و ۷۷ کیلوگرم قرار است در مجارستان مشخص شود. امیررضا ده بزرگی و مهدی محسن‌نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم با یکدیگر رقابت‌ خواهند کرد و برنده این رقابت دوبنده تیم ملی را در المپیک به تن خواهد کرد.

در حساس‌ترین انتخابی مجارستان قرار است محمدرضا گرایی به مصاف سعید اسماعیلی 20ساله برود. گرایی در توکیو تنها طلای ایران در کشتی را کسب کرد و حالا باید برای رفتن به پاریس با اسماعیلی رقابت کنند، کشتی‌گیری که بسیاری او را پدیده کشتی ایران می‌دانند. اسماعیلی در چند وقت اخیر در هر مسابقه‌ای حاضر شده با مدال طلا به کشور بازگشته و رقابت او با دارنده مدال طلای جهان و المپیک بسیار جذاب خواهد بود.

در وزن ۷۷ کیلوگرم هم قرار است محمدرضا مختاری و محمدعلی گرایی با یکدیگر به رقابت بپردازند و در صورت کسب مدال طلا با امین کاویانی نژاد مسابقه انتخابی داشته باشند. کاویانی نژاد سهمیه المپیک را در این وزن کسب کرده و در صورت عدم نتیجه گیری گرایی و مختاری ملی‌پوش ایران در وزن ۷۷ کیلوگرم خواهد بود.