به فکر خرید دوچرخه هستید؟ اصلا نگران نباشید. تهران به‌عنوان قلب تپنده اقتصاد کشور بازارهای متعددی دارد که هر کدام به‌صورت تخصصی در زمینه فروش انواع کالاها فعالیت می‌کنند. برای دوچرخه‌دوستان و دوچرخه‌سواران هم چنین بازاری وجود دارد.

همشهری - سعیده مرادی: فرقی ندارد که دنبال دوچرخه نو باشید یا دست‌دوم، دوچرخه کودک بخواهید یا دوچرخه‌های حرفه‌ای، در راسته‌ها و معابر مختلف پایتخت می‌توانید انواع متنوعی از این وسیله را پیدا کنید. محدوده‌های بورس این وسیله را در ادامه معرفی کرده‌ایم تا با اطلاعات کامل در آنجا قدم بگذارید.

خیابان قلمستان

خیابان قلمستان قدیمی‌ترین راسته دوچرخه‌فروشی تهران است که در قدم به قدمش مغازه‌ها و پاساژهای کوچک و بزرگی وجود دارد و در آنها می‌توانید انواع دوچرخه و لوازم مربوط به آن را پیدا کنید.

دوچرخه‌های نو و دست‌دوم

در خیابان قلمستان بیش از ۵۰ دوچرخه‌فروشی وجود دارد و فروشندگان محصولات خود را به‌صورت تک و عمده عرضه می‌کنند. در اینجا انواع دوچرخه کوهستان، جاده‌ای، هیبریدی، شهری، توریستی و... در مدل‌ها و برندهای متنوع عرضه شده است. علاوه‌بر دوچرخه، لوازم جانبی آن نیز در این معبر ارائه می‌شود و تعدادی تعمیرگاه تخصصی دوچرخه نیز ایجاد شده است. در قلمستان نه‌تنها انواع دوچرخه نو برای گروه‌های سنی مختلف وجود دارد، بلکه افراد در این خیابان می‌توانند دوچرخه‌های دست‌دوم را نیز با قیمت مناسب‌تر پیدا کنند.

نشانی: میدان قزوین، خیابان جوادیان(قلمستان)

منطقه: ۱۱

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: مهدیه

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: میدان رازی

قیمت دوچرخه: از ۲ تا ۵۰۰ میلیون تومان

خیابان هلال‌احمر

اگرچه از خیابان هلال‌احمر به‌عنوان یکی از راسته‌های فروش موتورسیکلت نام برده می‌شود، اما وجود ده‌ها دوچرخه‌فروشی در آن باعث شده تا این خیابان، مقصد خریداران دوچرخه هم باشد.

تنوع در برندهای دوچرخه

در دوچرخه‌فروشی‌های خیابان هلال‌احمر انواع دوچرخه برای مبتدی‌ها و حرفه‌ای‌ها عرضه می‌شود. برخی مغازه‌داران این راسته، امکان فروش اقساطی را هم فراهم کرده‌اند و با شرایط پرداختی مناسب دوچرخه‌ها را به مشتریان عرضه می‌کنند. در این محدوده انواع برندهای شناخته‌شده دوچرخه فروخته می‌شود. برای والدینی که قصد خرید دوچرخه برای فرزندشان را دارند، مدل‌های مختلف اسکوتر و سه‌چرخه هم به‌عنوان گزینه‌ای مناسب عرضه می‌شود.

نشانی: میدان رازی، خیابان هلال‌احمر

منطقه: ۱۱

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: هلال‌احمر

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: عباسی

قیمت دوچرخه: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا بیش از ۴۰۰ میلیون تومان

تهرانپارس

اهالی شرق تهران می‌توانند برای خرید دوچرخه، سراغ محله تهرانپارس بروند. در این محله بیش از ۱۰ دوچرخه‌فروشی وجود دارد که متناسب با بودجه خانواده می‌توانید به آنجا بروید و دست خالی برنگردید.

امکان خرید اقساطی

در دوچرخه‌فروشی‌های محله تهرانپارس تنوع زیادی از دوچرخه‌های معمولی، نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای دیده می‌شود و خریداران دوچرخه می‌توانند در این مغازه‌ها برندهای مختلف را پیدا کنند. علاوه‌بر دوچرخه‌های مخصوص بزرگسالان، بیشتر این فروشگاه‌ها بخشی از مغازه خود را به فروش دوچرخه‌های کودکان اختصاص داده‌اند. ویژگی مهم این فروشگاه‌ها، فراهم کردن امکان خرید اقساطی برای خریداران است. در برخی از فروشگاه‌های این محدوده در کنار دوچرخه انواع اسکوتر و ماشین‌های برقی نیز عرضه می‌شود و تعدادی از مغازه‌ها نیز، فروش لوازم جانبی و تعمیرات دوچرخه هم دارند.

نشانی: تهرانپارس، بلوار آیت‌الله خوشوقت

منطقه: ۴ و ۸

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: شهیدباقری

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: پایانه تهرانپارس

قیمت دوچرخه: ۳ تا ۴۰۰ میلیون تومان

خیابان ستارخان

برای اهالی غرب پایتخت، خیابان ستارخان گزینه اول خرید دوچرخه‌های حرفه‌ای است؛ چون می‌توانند در این محدوده سراغ نمایندگی برندها بروند و دوچرخه‌های حرفه‌ای بخرند.

از کودک تا بزرگسال

هرچند وجود نمایندگی برندهای مطرح دلیل اصلی محبوبیت خیابان ستارخان برای خریداران دوچرخه است، اما در فروشگاه‌های متنوع این محدوده انواع دیگری از دوچرخه‌های ایرانی و خارجی هم فروخته می‌شود. در میان آنها چند فروشگاه مخصوص عرضه دوچرخه کودکان هم فعالیت می‌کنند. اگر دوچرخه شما به لوازم جانبی نیاز دارد، انواع مختلفی از تجهیزات دوچرخه‌سواری را می‌توانید در فروشگاه‌های این محدوده پیدا کنید.

نشانی: خیابان ستارخان

منطقه: ۲

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: شادمان

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: آرش-مهر

قیمت دوچرخه: ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا ۳۹۰ میلیون تومان

منبع: روزنامه همشهری