تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۹

فرش‌های ابریشم همواره مورد استقبال مردم بوده و همیشه خانه‌های لوکس و لاکچری با این بافته‌های خاص و ظریف زینت داده می‌شده‌اند.

اگر شما شیفته فرش دستبافت ابریشمی هستید؛ اما بودجه محدودی دارید، جای هیچ نگرانی نیست؛ چرا که صنعت به کمک شما آمده و بهترین فرش ماشینی ابریشمی را به شما عرضه می‌کند. با ما همراه باشید از این هنر زیبا بیشتر بدانید!

بهترین فرش ماشینی ابریشمی

همان‌طور که می‌دانیم قیمت فرش‌های ابریشم دستبافت بسیار بالاست. ممکن است شما عاشق فرش ابریشم دستبافت باشید؛ اما بودجه‌تان به‌اندازه‌ای نباشد که بتوانید تمام خانه را فرش ابریشم پهن کنید.

اما تکنولوژی و صنعت و پیشرفت آن هر امر غیرممکنی را ممکن می‌کند! تولید فرش ابریشمی ماشینی نیز یکی از اتفاقاتی است که شاید هرگز تصورش را هم نمی‌کردیم، اما با وجود متخصصین و تأثیرشان در صنعت بافت ماشینی، حالا می‌توانید بهترین فرش ابریشمی ماشینی را با همان ظرافت و کیفیتی نزدیک به فرش دستبافت تهیه کنید. حتی فرش 1500 شانه ابریشم را!

مهم‌ترین اتفاق و امتیاز مثبت این است که شما لازم نیست بابت تهیه فرش ابریشم ماشینی هزینه‌های گزاف پرداخت کنید و قیمت فرش طرح ابریشم بسیار متعادل است.

همچنین هر زمان از طرح و رنگ فرش خسته شدید، می‌توانید با دیدن انواع فرش ابریشم آن را تعویض کنید و این کار برای شما ضرر مالی چندانی نخواهد داشت.

قیمت فرش ماشینی ابریشمی کاشان

قیمت فرش ماشینی تمام ابریشم کاشان و به طور کلی فرش، بسته به عوامل مختلف متفاوت است.

اما چه عواملی بر قیمت فرش ابریشم کاشان تأثیر می‌گذارد؟

  • شانه و تراکم فرش: هر چقدر شانه و تراکم فرش بیشتر باشد، الیاف بیشتری برای تولید آن استفاده شده و فرش نیز متراکم‌تر و فشرده‌تر است. طبیعتاً قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.
  • نوع الیاف: برای تولید فرش ابریشم ماشینی هم از الیاف طبیعی مثل ویسکوز یا بامبو استفاده می‌شود و هم از الیاف مصنوعی مثل پلی‌استر. الیاف طبیعی قیمتشان از الیاف مصنوعی بیشتر است.
  • جنس ریشه‌ها: ریشه‌های فرش ابریشم ماشینی هم می‌توانند دستبافت باشند و هم ماشینی. این مورد بر قیمت نهایی تأثیرگذار است.
  • دستگاه بافت فرش ماشینی: دستگاه بافت فرش ابریشم ماشینی بسته به سرعت تولید، کیفیت بافت، هزینه‌های نگهداری و تعمیر و همچنین به‌روز بودن بر قیمت فرش تأثیر می‌گذارد.

قیمت فرش ابریشم ماشینی قم

قم را بیشتر به‌عنوان تولید فرش دستبافت آن می‌شناسند. قالی‌های نفیس قم شهرت جهانی دارند. به همین دلیل با پیشرفت تکنولوژی و ظهور ماشین‌های بافندگی جدید، فرش ابریشم ماشینی نیز تولید و وارد بازار شد. فرش ابریشم ماشینی قم، به دلیل زیبایی منحصر به فرد و ظرافتش در بافت، برای دکوراسیون‌های لوکس و مدرن مناسب است و برای مکان‌هایی با تردد کم استفاده می‌شود.

نخ‌هایی که برای تولید بهترین فرش ماشینی ابریشمی به کار می‌روند، پلی‌استر، پلی اوژن و یا ویسکوز است که هم زیبایی خاصی به فرش می‌دهد و هم درخشنده و براق است. قیمت نهایی فرش تمام ابریشم با توجه به جنس الیاف، شانه و تراکم و نوع ریشه متفاوت است.

قیمت فرش ابریشمی ماشینی قم نسبت به فرش دستبافت کمتر است؛ اما در مقایسه با فرش‌های اکریلیک قیمت بیشتری دارد. شما می‌توانید در مجموعه فرش محتشم، فرش تمام ابریشم ماشینی را با بهترین قیمت تهیه کنید.

ویژگی های بهترین فرش ماشینی ابریشمی

به گفته فرش آنلاین؛ از قدیم‌الایام هر جنس مرغوب و لطیفی را به ابریشم تشبیه می‌کنند؛ بنابراین می‌توان حدس زد که یک فرش ابریشمی تا حد زیبا و پرجلوه است. فرقی هم ندارد که الیاف ابریشم از نوع طبیعی باشد یا مصنوعی. هرچه نباشد، ابریشم است و به علت جلوه‌ای که از نظر ظاهری دارد، با سایر الیاف حتی بهترین پشم یا کرک نیز قابل‌مقایسه نیست. حتی اگر بگوییم که ابریشم یک الیاف جادویی است، اغراق نکرده‌ایم.

این الیاف به طور باورنکردنی نازک و فوق‌العاده قوی است. یعنی در عین نرمی، به طور استثنایی بادوام است و به همین دلیل هنوز که هنوز است، به عنوان یکی از معروف‌ترین کالاها در حوزه تجارت جهانی شناخته می‌شود. همین ویژگی‌ها سبب شده است که ابریشم همچنان به‌عنوان یکی از چندین الیاف تجملی اصلی به شمار برود و انواع طبیعی آن با قیمت‌های بسیار بالایی خرید و فروش شود.

با این حال نمی‌توان از زیبایی و دل‌فریبی ابریشم مصنوعی نیز که در فرش ماشینی به کار می‌رود، چشم‌پوشی کرد. فرش ماشینی که از ابریشم مصنوعی بافته می‌شود، همانند ابریشم طبیعی براق و درخشنده است و رنگ نخ‌ها بسیار جذابیت دارد. همچنین سایه روشنی که از زوایای مختلف بر سطح فرش و در کنار الیاف خودنمایی می‌کند، جلوه بسیار خاص و زیبایی به دکوراسیون می‌بخشد. با این تفاوت که دیگر نیازی به هزینه‌های بسیار زیاد برای تهیه فرش ابریشم طبیعی نیست و می‌توان با قیمتی اقتصادی‌تر فرشی به همان زیبایی خرید.

مزایای فرش ماشینی ابریشمی

1.ضد پرز و حساسیت

2.تنوع بالا در رنگ و طرح

3.قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه

5.جلوه‌ی خاص دکوراسیون در منزل

چگونه فرش ماشینی ابریشمی را بشوییم؟

شستن فرش ابریشم ماشینی به دلیل ظرافت و نوع بافتی که دارد با دیگر فرش‌ها متفاوت است. برای شستن این فرش‌ها لازم است که دقت بیشتری داشته باشید. طی فرایند شستشو رعایت این نکات به شما کمک می‌کند:

  • غبارگیری از فرش: قبل از شروع به شست‌وشو گرد و غبار را از روی فرش رفع کنید. این کار را با تکان دادن آرام و کشیدن جاروبرقی انجام دهید.
  • لکه‌گیری: قبل از اینکه لکه‌های فرش را از بین ببرید، مطمئن شوید که مواد مصرفی، آسیبی به بافت فرش نمی‌زنند.
  • استفاده از ماده شوینده مناسب: از آنجا که فرش‌های ابریشمی بسیار حساس هستند، بهتر است از مواد شوینده مخصوص فرش ابریشمی استفاده کنید تا به الیاف فرش آسیب وارد نشود.
  • شستن با آب ولرم: آب داغ باعث آسیب رسیدن به الیاف فرش و رنگ پس دادن آن می‌شود. برای شستشوی فرش ابریشم ماشینی از آب ولرم استفاده کنید.
  • آبگیری کردن از فرش ابریشم: آبگیری فرش پس از شستشو به طور کامل باید انجام بگیرد تا آب اضافه خارج شود. فرش‌های ابریشمی نباید برای مدت طولانی خیس نگه داشته شوند.
  • خشک کردن: بعد از آبگیری فرش آن را لوله نکنید؛ چون رنگ‌ها تداخل پیدا می‌کنند. بهتر است فرش را آویزان کنید و در جهت بافت فرش برس نرم بکشید تا بافت اولیه آن حفظ شود.

جمع بندی

فرش‌های ماشینی ابریشمی امروزه به دلیل قیمت مناسب‌تر و ظاهری شبیه به فرش‌های دستبافت ابریشم، محبوبیت بالایی دارند. این فرش‌ها در شهرهای مختلف ایران مانند کاشان و قم و با تکنولوژی پیشرفته و الیاف مختلفی مانند پلی‌استر و ویسکوز تولید می‌شوند. قیمت فرش ماشینی ابریشم بستگی به عواملی مانند تراکم و جنس الیاف دارد، ولی نسبت به فرش‌های دستبافت ابریشمی، به‌مراتب اقتصادی‌تر است. ویژگی‌های برجسته این فرش‌ها شامل مقاومت بالا در برابر پرزدهی و حساسیت، تنوع بالا در طرح و رنگ، و جلوهٔ زیبا در دکوراسیون است. نگهداری و شست‌وشوی فرش‌های ابریشم ماشینی با دقت خاصی انجام می‌گیرد تا طول عمر بیشتری داشته باشند و زیبایی خود را حفظ کنند.

برچسب‌ها