دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: نگاه ستاد امر به معروف و نهی از منکر مچ‌گیری نیست، بلکه کمک دادن به جامعه برای ترویج معروف و کاهش منکرها در جامعه است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، حجت‌الاسلام محمدحسین طاهری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: لازمه تحقق هر چه بیشتر امر به معروف و نهی از منکر استفاده از ظرفیت ادارات و دبیران این ستاد در دستگاه‌های اجرایی است.

وی بیان کرد: امید است با مجموع اقدام‌های انجام شده با همکاری و هم‌افزایی به سمتی حرکت کنیم تا جامعه‌ به سوی تمدن اسلامی سوق پیدا کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تصریح کرد: در این ستاد در حوزه دستگاه‌های اجرایی، ادارات و تشکل‌های مردمی نگاه ویژه‌ای وجود دارد.

طاهری ادامه داد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر به دنبال تقویت حکمرانی دینی و افزایش نقش آن در حل ‌مشکلات جامعه است و در این زمینه اهتمام جدی دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: هدف از سفری که به عسلویه استان بوشهر داشتم پیگیری و تحقق مطالبات مقام معظم رهبری و مردم بود و در این زمینه تلاش می‌شود برخی از مشکلات مورد مطالبه این مردم در عرصه‌های مختلف بررسی و برطرف شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور اضافه کرد: در این سفر در دیدار با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی بیشتر موضوع حکمرانی دینی و کمک به حوزه جهش تولید و مدیریت دینی مورد بررسی و بحث قرار گرفت و راهکارهای لازم برای رفع برخی از موانع ارائه شد.

وی گفت: استفاده بیشتر از نیروهای متعهد و متخصص در صنایع و شرکت‌های مستقر در پارس جنوبی باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

طاهری تصریح کرد: در این سفر با امام جمعه و ائمه جماعت شهرستان عسلویه نشست برگزار و مقرر شد ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان عسلویه فعال و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های مختلف اجرایی و اداری راه‌اندازی شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده مقرر شده فعالیت تشکل‌های مردمی در عسلویه با جدیت بیشتر پیگیری شود.

طاهری بیان کرد: در نشست‌های برگزار شده همچنین ثبت تشکل‌های مردمی در سامانه مرکزی که نقش مهمی در قانونی شدن و هویت دادن به این تشکل‌ها دارد مورد تاکید قرار گرفت.

منبع: ایرنا