کیقباد بابایی ‌شهرکی، مدیرکل حراست نوسازی مدارس در بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان کرمان اعلام کرد که سهم خیرین در ساخت مدرسه به ۶۰درصد رسیده است.

همشهری آنلاین: ایرانی‌ها در تمام تاریخ به علم‌دوستی مشهور بودند. کشور ما پر است از نوابغ ریاضی، نجوم، پزشکی، فرهنگ و هنر که تاریخ ما را ساختند و باعث افتخار ایران در جهان شدند. این ویژگی نسل به نسل و سینه به سینه منتقل شده و حالا شاهد نسلی هستیم که بیشترین خیرین مدرسه‌ساز را تشکیل می‌دهند؛ کسانی که یار دولت‌ها در ساخت مدرسه در تمام شهرها، شهرستان‌ها و حتی روستاهای دورافتاده شده‌اند تا کودک و نوجوانی از تحصیل باز نماند. در همین زمینه کیقباد بابایی ‌شهرکی، مدیرکل حراست نوسازی مدارس اعلام کرد که سهم خیرین در ساخت مدرسه به ۶۰درصد رسیده است.

وی افزود: کشور ما خیران بسیار باصفایی دارد؛ افرادی که حتی اسمشان را هم نمی‌دانیم و شهید آیت‌الله رئیسی در زمانی که تولیت آستان قدس بوده و از محل نیم درصد از درآمدهای آستان که برای تولیت است، درمانگاهی در مشهد مقدس ساخته و به‌عنوان خیّر درمانگاه‌ساز از حق تولیت خود استفاده کرده است.

محمدرضا جعفری مدیرعامل جامعه خیران مدرسه‌ساز کشور نیز در همین راستا با اشاره به اینکه تعهد خیران مدرسه‌ساز در کشور از ۱۷ میلیارد تومان در سال ۷۷ به ۱۱ هزار میلیارد تومان در سال‌جاری رسیده، گفت: در حالی در سال ۷۷ شاهد ۲۰ درصد ساخت مدرسه‌ها توسط خیران بودیم و این رقم تا سال گذشته به ۵۰ درصد رسید و امسال هم به ۶۰ درصد می‌رسد. با وجود اینکه تلاش‌های زیادی صورت گرفته اما مشکلات زیادی در آموزش و پرورش داریم و با توجه به اینکه مدرسه خانه دوم دانش‌آموزان است؛ هرچه مناسب‌تر باشد، بچه‌ها بهتر تعلیم و تربیت می‌شوند. گسترش فرهنگ خیر یک کار قرآنی است و مدرسه‌سازی زیربنای همه کارهاست، زیرا آموزش و پرورش مهمترین کاری‌ است که در سراسر کشور صورت می‌گیرد. مدیرعامل جامعه خیران مدرسه‌ساز کشور اظهار کرد: مدرسه مطلوب دارای کلاس‌های مناسب، فناوری‌های روز، حیاط و سالن ورزشی، سرویس‌های بهداشتی، کتابخانه و نمازخانه مناسب و کارگاه‌ها و آزمایشگاه دارای تجهیزات خوب و زمینه برای مهارت‌آموزی است.