عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران در حال شناسایی پلاک‌های ریزدانه فرسوده در سطح شهر برای اختصاص تسهیلات نوسازی است.

همشهری آنلاین -ناصر امانی در خصوص وجود بافت‌های ریزدانه در سطح پایتخت،گفت: در منطقه ۷، ۸ و ۲۱ ریزدانه‌ها وجود دارد و با توجه به اینکه بافت فرسوده محسوب نشدند، نتوانستند از تسهیلات و بسته‌های مشوق نوسازی برخوردار شوند.

وی ادامه داد: در گذشته نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده انجام می‌شد اما در دوره پنجم مدیریت شهری این موضوع به نوسازی بافت فرسوده تغییر یافت و طبیعتاً پلاک‌های فرسوده از تسهیلات محروم شدند.

امانی با بیان اینکه شهرداری در حال برداشت این لکه‌های ریزدانه است، یادآور شد: بر اساس آنچه شهرداری مطرح کرده قرار بر این است که ریزدانه‌ها در کمیسیون ماده پنج بررسی شوند و تسهیلات نوسازی بگیرند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اختصاص تسهیلات به واحدهای مسکونی فرسوده به تایید شورا نیاز ندارد، گفت: در این راستا حکم کمیسیون ماده پنج کفایت می‌کند. امیدواریم تا پایان این دوره اختصاص تسهیلات به پلاک‌های فرسوده به نتیجه برسد.