بهتاش فریبا پیشکسوت باشگاه استقلال بسیار خوشبین است که پرسپولیس مقابل مس رفسنجان امتیاز از دست دهد.

فریبا در گفت وگو با همشهری آنلاین با اشاره به هفته پایانی لیگ برتر و شرایطی که دو تیم استقلال و پرسپولیس برای رسیدن به کسب عنوان قهرمانی دارند تاکید کرد: فوتبال بازی اتفاقات است و همیشه اتفاقات در آن تاثیرگذار بوده است. ما تا آخرین لحظه امیدواریم. بچه ها تلاش خودشان را انجام دهند. حواسمان به بازی خودمان باشد. باید حواسمان باشد که اول باید بازی خودمان را ببریم بعد از آن ببینیم پرسپولیس مقابل مس رفسنجان چه می کند! ما مقابل پیکانی بازی داریم که به شدت خطر سقوط را احساس می کند و شرایط سخت خودش را دارد.

او ادامه داد: از هفته ۲۲-۲۳ دیگر تکلیف تیم های مدعی قهرمانی که دو تیم اول فوتبال کشورمان (استقلال و پرسپولیس) هستند مشخص شدند. هیجان خاصی در رقابت آنها وجود داشت. در کنارش تیم های فانوس به دست که خطر سقوط را احساس می کردند هم معلوم شد. متاسفانه همه تیم های استان خوزستان در بین آنها بودند که در منطقه سقوط قرار گرفتند. در حالی که تیم های خوزستانی همواره تیم های خوبی داشتند و بازیکنان خوبی به فوتبال کشورمان معرفی می کردند و بیشتر بازیکن را در تیم ملی داشتند.

وی اضافه کرد: اما از لحاظ کیفی و فوتبالی لیگ پویایی نداشتیم. هیجان داشتیم ولی پویایی نداشتیم. سال گذشته ۴ تیم مدعی قهرمانی بودند. امسال هم تیم های مانند گل گهر، تراکتور و سپاهان می توانستند جزو مدعیان قهرمانی باشند که هیجان بیشتری هم به لیگ می دادند. ولی گفتم لیگ از لحاظ کیفی بالا نبودو فقط هیجان داشت و هنوز هم دارد.

این پیشکسوت تیم استقلال در خصوص اینکه چه نظری درباره اتفاقات پیرامونی این تیم دارد و اینکه خطیر مدیرعامل برکنار شده باعث ایجاد حاشیه های فراوانی برای این تیم شده است خاطرنشان کرد: حرف در مورد این مسایل زیاد است اما اجازه بدهید هفته پایانی لیگ هم انجام شود آن وقت مفصل به آن بپردازیم. الان زمان مناسبی نیست.

او درباره اینکه استقلال می تواند در هفته پایانی لیگ جام قهرمانی را تصاحب کند اظهار داشت: من قبل از بازی با شمس آذر هم تاکید کردم بسیار امیدوارم استقلال قهرمان شود حالا یک مقدار شانس اش کمتر شده اما بازهم یک بازی مانده است و هر اتفاقی ممکن است بیفتد. گرچه پرسپولیس هم تیم خوب است. ۳-۴ بازیکن تهاجمی این تیم مانند اورنوف، آل کثیر و پشت آنها ترابی خیلی قوی هستند اما فوتبال در ذات خودش اتفاقاتی دارد که هیچ کس نمی تواند آنها را پیش بینی کند. به خصوص اینکه پرسپولیس به مصاف تیم مس رفسنجانی خواهد رفت که با محرم نوید کیا خوب نتیجه گرفته است. باید بگویم مدل شخصیتی مس رفسنجان با نویدکیا فرق کرده است. چندین هفته است که باخت نداشتند و حتی گل نخوردن اما بسیار حرف های در کنفرانس نویدکیا را بعد از بازی هایش دوست دارم. گفتمان جدیدی را به فوتبال ما اورده است. چند سال پیش قطبی هم مشابه آن را داشت. خیلی راحت اگر مشکل تیمش باشد آن را می گوید. من این گفتمان را دوست دارم. تیم شان هم تاکتیکی شده است. ضمن اینکه ۴-۵ بازیکن استقلال هم در این تیم هستند و کمک خواهند کرد.

فریبا تاکید کرد: در کل بله من دلم روشن است که استقلال قهرمان لیگ می شود و تا دقیقه ۹۰ امید وجود دارد.

این پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره اینکه علت افت تیم های مانند تراکتور و سپاهان در نیم فصل دوم چه بود؟ گفت: من درون تیم های سپاهان و تراکتور نیستم که بخواهم اظهار نظری دقیقی در این ارتباط داشته باشم. اما تراکتور از وقتی مطهری آمده بهتر نتیجه گرفتن ولی طعبیتا انتخاب مربی خیلی می تواند در روند چنین باشگاه های تاثیر بگذارد شاید من خیلی از بازی های تراکتور و سپاهان را کامل ندیده باشم آنهم به خاطر اینکه با بازی های استقلال همزمان بود. اما خود من سپاهان را تیم خیلی خوبی می دیدم و می گفتم به اندازه دو تا ونصفی تیم بازیکن دارند. خیلی هم جوانان با استعدادی مانند حسین نژاد و محمد قربانی حضور داشتند اما نمی دانم چه شد که دچار افت شدند. شاید بازیکنانش دچار مصدومیت شدند. اشراف ندارم. اما این ها تیم های بزرگی هستند که مطمئنا در فصل آینده مدعی خواهند بود.